۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۵۴۵۷۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری خبر داد:

برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان از سم مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: افرادی که در مزارع پرورش ماهی استان، از سم مهلک و ممنوعه‌ی مالاشیت گرین استفاده کنند بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی با هماهنگی دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان از سم مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی
به گزارش جهانبین نیوز سعید یوسف پور بیان داشت: مالاشیت گرین سم ضد قارچ است که در گذشته برای پاکسازی استخر و محیط پرورش ماهی‌ها استفاده می‌شد.

وی افزود: ماده شیمیایی مالاشیت گرین با انجام عملیات پخت‌وپز هم از روی بافت ماهی از بین نرفته و درعین حال مدت‌های طولانی در منابع آبی نیز باقی می‌ماند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از آنجایی که حفظ امنیت، سلامت غذایی و دسترسی به منابع پروتئینی سالم از حقوق شهروندان است، اداره کل حفاظت محیط‌‌زیست با همکاری دامپزشکی استان پایش باقیمانده سم مالاشیت گرین را از جهات زیست محیطی و ماندگاری در آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها از همه‌ی مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی استان انجام می‌دهد و با نظارت و نمونه‌برداری‌های منظم و دوره‌ای بررسی مصرف یا عدم مصرف این ماده در مزارع پرورش را مشخص می‌کند.

یوسف پور اعلام کرد: در همین راستا در بررسی و نمونه برداری از سه واحد از مزارع پرورش ماهیان سردابی در استان متاسفانه مشاهده شد به مقادیر بسیار زیاد از این ماده سمی و خطرناک استفاده شده است و بر همین اساس متخلفین به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به محاکم قضایی معرفی و با عنایت مجموعه دادگستری استان در کوتاهترین زمان ممکن صاحبان این مزارع به مجازات قانونی حبس و جریمه نقدی و تعلیق پروانه بهره‌برداری محکوم شدند.

گفتنی است: مالاشیت گرین یکی از فرآورده‌های رنگی آمیلین و به عنوان یک ترکیب جهش‌زا و سرطان‌زا در سال 1991 شناخته شده است و  مصرف آن برای ماهیانی که به مصرف انسان می‌رسد ممنوع شده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۴:۱۲

16 Jul 2023