۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۲۹۸۶
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

خروجی تعیین‌کننده محدوده حوضه آبخیز است

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: خروجی حوضه آبخیز محدوده حوضه را تعیین می‌کند و در حوضه‌های آبخیز قسمت‌های متعددی وجود دارد که اصطلاحا کاربری نامیده می‌شوند.
خروجی تعیین‌کننده محدوده حوضه آبخیز است
فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حوضه آبخیز به محدوده‌ای گفته می‌شود که تمامی بارش‌ها چه به‌صورت برف و چه به‌صورت باران در داخل آن جمع‌آوری می‌شود و در نهایت بعد از آنکه به هم پیوستند از یک نقطه خروجی خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: خروجی حوضه آبخیز می‌تواند یک رودخانه، نهرهای کوچک، دریاچه، دریاچه سد و یا دریاها و اقیانوس‌ها باشد.

رضازاده افزود: خروجی حوضه آبخیز محدوده حوضه را تعیین می‌کند، در حوضه‌های آبخیز قسمت‌های متعددی وجود دارد که اصطلاحا کاربری نامیده می‌شوند و هر کدام دارای یک ارزش هستند.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این کاربری‌ها می‌توانند جنگل، مرتع، اراضی کشاورزی، باغات و... باشد و در واقع تمامی این‌ها در حوضه آبخیز دارای برنامه‌های خاص خودشان هستند.

وی تاکید کرد: به‌عنوان مثال برای جنگل برنامه‌هایی درنظر گرفته می‌شود که بتوان از نظر کمی و کیفی این مکان را ارتقاء و سطح آن را افزایش داده و کیفیت درختان آن را نیز بالا برد.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۵۱:۱۰

25 Feb 2023