۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۵۲۳۳۶
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

ادامه بارش برف در چهارمحال و بختیاری تا پایان امروز/ سرما و یخبندان در راه استان

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این سامانه تا بعدازظهر امروز به تناوب در استان فعال است و بعد از آن به تدریج از استان خارج می‌شود اما در نیمه غربی استان، کوهرنگ، قسمت‌هایی از شهرستان اردل در بعدازظهر امروز و امشب و فردا صبح انتظار بارش وجود دارد.
ادامه بارش برف در چهارمحال و بختیاری تا پایان امروز/ سرما و یخبندان در راه استان
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با بیان اینکه شاهد بارش خوبی در این استان بودیم و از تمامی شهرستان‌های استان گزارش بارش داشتیم اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها از ایستگاه چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ، 80 میلی‌متر گزارش شده است.
 
وی تصریح کرد: میزان بارش‌ها در شهرکرد 25 میلی‌متر، بروجن 9 میلی‌متر، لردگان 31 میلی‌متر، بازفت 57 میلی‌متر، اردل 40 میلی‌متر، فارسان 26 میلی‌متر، سامان 15 میلی‌متر، بن 33 میلی‌متر، شلمزار 26 میلی‌متر، سورشجان 31میلی‌متر، فرخشهر 20 میلی‌متر، ایلبگی 22 میلی‌متر، مالخلیفه 33 میلی‌متر و بلداجی 15.5 میلی‌متر گزارش شده است
 
چراغ‌پور یادآور شد: این سامانه تا بعدازظهر امروز به تناوب در استان فعال است و بعد از آن به تدریج از استان خارج می‌شود اما در نیمه غربی استان، کوهرنگ، قسمت‌هایی از شهرستان اردل در بعدازظهر امروز و امشب و فردا صبح انتظار بارش وجود دارد.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با خروج این سامانه برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش محسوس دما را شاهد خواهیم بود، باتوجه به بارش برف هشدار نارنجی برای روز چهارشنبه صادر شده است.
 
وی افزود: توصیه می‌شود با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها رانندگان از سفرهای غیرضروری اجتناب داشته باشند و درصورت لزوم تجهیزات زمستانه را به‌همراه داشته باشند.
 
چراغ‌پور از احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها خصوصا در نیمه جنوبی استان خبر داد و عنوان داشت: عشایر، دامداران و گردشگران امروز از توقف در اطراف مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند، همچنین از صعود به ارتفاعات خودداری شود.
 
وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دما در روزهای آتی گلخانه‌داران و سایر مراکز تولیدی مانند مراکز تولید قارچ و مرغداری‌ها نسبت به تامین گرما برای این مراکز اقدام نمایند و مدیریت مرصف انرژی خصوصا گاز را در دستور کار قرار دهند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۲۳:۲۹

24 Dec 2022