۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۵۲۲۷۱
کارشناس مسائل سیاسی:

طرفداران "اعدام نکنید" خود بانیان اغتشاشات در کشور هستند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: "نه به مجازات" یعنی "نه به اجرای قانون" و این یعنی "نه به تدوین قانون"، اما امروز این موضوع از سوی کسانی مطرح می‌شود که خودشان مسبب اصلی وقوع بی‌نظمی و ناهنجاری در جامعه شده‌اند.
طرفداران "اعدام نکنید" خود بانیان اغتشاشات در کشور هستند
یزدان جلالی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: "نه به مجازات" در ایران مسبوق به سابقه است اما امروزه کمی این موضوع پررنگ‌تر شده است.
 
وی تصریح کرد: "نه به مجازات" یعنی "نه به اجرای قانون" و این یعنی "نه به تدوین قانون"، اما امروز این موضوع از سوی کسانی مطرح می‌شود که خودشان مسبب اصلی وقوع بی‌نظمی و ناهنجاری در جامعه شده‌اند.
 
جلالی ادامه داد: بنابراین فضاسازی‌ها برای عدم اجرای قانون از سوی همان‌هایی به راه افتاده است که روزی افرادی را فریب دادند و برای خواسته‌های خود به خیابان‌ها کشانده و وادار به انجام کارهای خلاف قانون کردند.
 
این کارشناس سیاسی یادآور شد: عدم برخورد با برهم‌زنندگان نظم و امنیت در هیچ جامعه‌ای پذیرفتنی نیست، چراکه جرم یک جنبه خصوصی و یک جنبه عمومی دارد.
 
وی افزود: از نظر قانونی نمی‌توان از مجازات مجرمی که شاکی خصوصی دارد صرف نظر کرد و بنابراین این خواسته معقول و منطقی نیست.
 
جلالی با اشاره به اینکه همین افراد اگر خودشان یا یکی از بستگانشان دچار مشکل شود زمین و زمان را به هم می‌دوزند تاکید کرد: متاسفانه شاهدیم همین کسانی که امروز در مقابل اجرای قانون قد علم کرده‌اند، قانون را فقط در مورد منافع خودشان قبول دارند و اگر کسی به حقشان متعرض شود باید قانون برایشان اجرا شود اما درغیراین‌صورت مخالف آن هستند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۳۶:۰۸

13 Dec 2022