۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۵۲۲۶۲
کارشناس مسائل سیاسی:

جامعه زمانی سقوط می کند که اخلاق در آن فراموی شود/دستگاه قضا باید با قاطعیت برخورد کند

محمدرضا عسگری ارمندی گفت: یک‌ جامعه زمانی سقوط می کند که اخلاق در آن به فراموشی سپرده شود و بر عکس زشتی ‌و بی اخلاقی تبدیل به حقانیتی تخیلی برای دشمنان آن جامعه می شود، اینکه انسان به درجه ای از رذالت برسد.
جامعه زمانی سقوط می کند که اخلاق در آن فراموی شود/دستگاه قضا باید با قاطعیت برخورد کند
محمد رضا عسکری ارمندی کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به لزوم برخورد قاطع با اغتشاش‌گران قمه به دست اظهار کرد: انسان متمدن در هر شرایطی منطق و اخلاق را رعایت می کند و اگر امروز عده ای قمه به دست ادعاهای واهی دارند، باید بدانند این روش نه‌تنها اعتراض محسوب نمی شود بلکه بزرگترین انحطاط اخلاقی و فرهنگی است.

وی افزود: یک‌ جامعه زمانی سقوط می کند که اخلاق در آن به فراموشی سپرده می شود و بر عکس زشتی ‌و بی اخلاقی تبدیل به حقانیتی تخیلی برای دشمنان آن جامعه می شود، اینکه انسان به درجه ای از رذالت برسد که برای تحقق هدف های خود یک انسان دیگر را سلاخی کند تا بگوید بله من هم هستم این اوج انحطاط و فروپاشی اخلاقی است که فقط از طرف انسان های ضعیف و دارای اختلالات روانی صورت می گیرد.

عسگری ارمندی بیان کرد: جامعه قانون دارد و انسان باید به قوانین زندگی اجتماعی احترام بگذارد، حتی اگر انسانی مخالف قوانین حاکم است باید نشان بدهد که تفکر و مطالبه اش محترم است و دارای شخصیتی با بنیان های فکر به حق و منطقی است، در غیر این صورت کسی که قمه در دست می گیرد و در خیابان ها به مردم بی دفاع حمله می کند و در نهایت ادعای آزادی خواهی و امثال آن می کنند این ها افرادی هستند که کمترین حق آنها مهر اغتشاش‌گری بر پیشانی است.

وی گفت: هر سیستمی این حق را دارد که در برابر اوباش و کسانی که با سلاح سرد و گرم نظم و امنیت را در جامعه از بین می برند برخورد کند چراکه اقدام این افراد فقط منجربه قربانی شدن انسان های بی گناهی می شود که توانایی مقابله با اوباش جماعت را ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: یکی از عواملی که باعث می شود فرد برای نشان دادن اعتراض خود دست به استفاده از سلاح سرد و گرم ببرد تحریک شدن از سوی دشمن به خصوص از طریق رسانه و فضای مجازی است که البته حتی این مسئله هم نمی‌تواند بهانه خوبی برای انجام چنین اقدامی شود.

عسگری ارمندی تصریح کرد: دستگاه قضا وظیفه دارد در برابر هر کسی که به نظم و امنیت جامعه خدشه ای وارد می کند با قاطعیت رفتار کند و استقلال خود را همچنان حفظ نماید، زیرا حفظ استقلال دستگاه قضایی کشور یعنی حفظ امنیت و اقتدار کشور که مهترین ملاک برای امنیت پایدار در جامعه است.

وی در پایان عنوان کرد: این چه اعتراض و مطالبه ای است که کشتار و سلاخی انسان های بی‌گناه را، آزادی و حق‌طلبی عنوان می کنند، این جزء رفتارهای داعشی و بربری هیچ مفهوم دیگری ندارد، این مسائل خارج از دایره اخلاق انسان های متمدن است، بنابراین برخورد در چارچوب قانون با قمه کش و آدم کش خیابانی مهترین وظیفه دستگاه قضایی برای تحقق و حفظ امنیت پایدار در جامعه است.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۱۹:۰۶

12 Dec 2022