۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۵۱۹۸۳
یک متخصص پوست، مو و زیبایی:

کاهش استرس؛ مهم‌ترین درمان برای تبخال‌ است/انتقال ویروس از دستگاه تنفسی و دهان

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه اولین شیوه ورود ویروس تبخال به بدن دستگاه تنفسی و دهان است گفت: این ویروس در دوران کودکی وارد بدن می‌شود و یک‌سری زخم‌های دهانی و تب را به همراه دارد.
کاهش استرس؛ مهم‌ترین درمان برای تبخال‌ است/انتقال ویروس از دستگاه تنفسی و دهان
حسین شبان‌زاده متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بیماری تبخال جزء بیماری‌های ویروسی است که معمولا از طریق پوست وارد بدن می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اولین شیوه ورود ویروس تبخال به بدن دستگاه تنفسی و دهان است تصریح کرد: این ویروس در دوران کودکی وارد بدن می‌شود و یک‌سری زخم‌های دهانی و تب را به همراه دارد.
 
شبان‌زاده بیان داشت: بعد از آنکه بیماری توسط سیستم ایمنی یا دارو کنترل می‌شود ویروس از بدن خارج نمی‌شود و به‌صورت مخفی در پایانه‌های عصبی ناحیه دور دهان پنهان می‌شود و وقتی سیستم ایمنی به هر دلیلی مانند استرس ناگهانی ضعیف می‌شود از فرصت استفاده کرده به سطح پوست آمده و باعث ایجاد تاول‌های ریزی موسوم به تبخال می‌شود.
 
این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: همچنین در زمان‌هایی که فرد دچار بیماری‌هایی مانند کرونا، آنفولانزا، بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها و... می‌شود این ویروس خودش را نشان می‌دهد، ویروس تبخال می‌تواند تا آخر عمر در بدن بماند و هر چند وقت یکبار خودش را نشان می‌دهد.
 
وی بیان داشت: ویروس تبخال معمولا در اطراف دهان متمرکز می‌شود و گاهی اوقات در ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود که موسوم به تبخال تناسلی است.
 
شبان‌زاده با اشاره به اینکه وقتی ویروس به سطح پوست منتقل می‌شود فعالیت بالایی دارد و اگر روی آن یخ قرار داده شود فعالیت آن کاهش یافته و از گسترش تاول‌ها جلوگیری کرده و به بدن فرصت می‌دهد که بتواند این ویروس را از بین ببرد یادآور شد: سرد کردن محل تبخال می‌تواند یکی از راه‌های درمان باشد اما به تنهایی کافی نیست.
 
این متخصص پوست، مو و زیبایی ادامه داد: وقتی تاول‌های تبخال می‌ترکد و یا حتی بدون دستکاری، برخی باکتری‌های اطراف دهان و دماغ که فرصت‌طلب هم هستند وارد تبخال شده و باعث ایجاد عفونت ثانویه می‌شوند و از همین‌رو اکثر تبخال‌ها دچار عفونت ثانویه که اصطلاحا زردزخم نامیده می‌شود می‌شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه کاهش استرس یکی از مهم‌ترین راه‌های درمان تبخال است خاطرنشان کرد: علاوه‌بر سرد کردن تبخال استفاده از کرم‌های غیرفعال‌کننده ویروس می‌تواند موثر باشد، قرص‌های ضدتبخال نیز طبق نظر پزشک برای درمان این ویروس موثر است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۵۴:۰۴

2 Nov 2022