۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۵۱۹۶۷
استاندار چهارمحال و بختياری؛

تمامی نيروهای امدادی و خدماتی در چهارمحال و بختياری در آماده‌باش کامل باشند

استاندار چهارمحال و بختياری گفت: تمامی نيروهای امدادی و خدماتی در چهارمحال و بختياری در آماده‌باش کامل و پاسخگو باشند، همچنين مديران در اين مدت حق خروج از استان را ندارند، در زمان بارش در هيچ نقطه‌ای از استان نبايد مشکل قطعی آب شرب وجود داشته باشد.
تمامی نيروهای امدادی و خدماتی در چهارمحال و بختياری در آماده‌باش کامل باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حيدری در جلسه مديريت بحران چهارمحال و بختياری با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی ورود سامانه بارشی به استان، اظهار کرد: در سيل مردادماه با اقدامات و پيش‌بينی‌های صورت گرفته خسارت به حداقل رسيد، بايد از تجربه سيل مردادماه در استان نهايت استفاده را ببريم.
 
استاندار چهارمحال و بختياری افزود: تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی هشدارهای لازم را انجام دهند، شدت بارش‌ها به گفته سازمان هواشناسی در استان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه است، بايد تدابير لازم از جمله خط‌کشی محورها، نصب علائم راهنمايی و رانندگی و هشدار به رانندگان انجام شود، زيرا باتوجه به اينکه اولين بارش پائيزی است، امکان لغزندگی معابر وجود دارد.
 
وی با تاکيد بر اينکه بنياد مسکن انقلاب اسلامی کندی در پرداخت تسهيلات بازسازی منازل سيل‌زدگان در چهارمحال و بختياری را به سرعت دنبال کند، بيان کرد: به بانک‌ها تذکر لازم داده و تدابير لازم انديشيده شود تا برای سيل‌زدگان مشکلی ايجاد نشود، لايروبی و پاکسازی مسيل‌ها با سرعت انجام شود.
 
حيدری خاطرنشان کرد: تمامی نيروهای امدادی و خدماتی در چهارمحال و بختياری در آماده‌باش کامل و پاسخگو باشند، همچنين مديران در اين مدت حق خروج از استان را ندارند، اعتباری توسط سازمان مديريت بحران برای مناطق آسيب‌پذير از سيلاب گذشته و در معرض خطر تخصيص يافت و فرمانداران پروژه‌های تعريف شده را به سرعت تکميل کنند تا در بارش دچار خسارت نشويم.
 
استاندار چهارمحال و بختياری با بيان اينکه بايد از ساخت و ساز در حريم رودخانه‌ها و مسيل‌ها جلوگيری شود، يادآور شد: مراقبت لازم صورت بگيرد تا از تخليه زباله و نخاله‌های ساختمانی در حريم و بستر رودخانه و مسيل‌ها جلوگيری و با متجاوزين برخورد قانونی شود.
 
وی در خصوص عشاير درون کوچ، توضيح داد: هشدارهای لازم به عشاير داده شود تا در حاشيه رودخانه‌ها اسکان نداشته باشند تا به آن‌ها خسارتی وارد نشود.
 
حيدری بيان کرد: در زمان بارش در هيچ نقطه‌ای از چهارمحال و بختياری نبايد مشکل قطعی آب شرب وجود داشته باشد، مديران مربوطه تدابير لازم را داشته باشد، هدايت آب‌های سطحی به سمت دشت شهرکرد با سرعت انجام شود، تجهيزات لازم پيش‌بينی شده است.
 
استاندار چهارمحال و بختياری در پايان تاکيد کرد: اعتباری برای تعميرات ماشين‌آلات راهداری در استان اختصاص پيدا کرده است، اين اعتبار به سرعت جذب شود تا دچار مشکل نشويم، سرکشی سرزده از پايگاه‌های امدادی و خدماتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۵۲:۵۲

31 Oct 2022