۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۵۱۹۶۳
یک استاد دانشگاه:

برنامه‌های صدا و سیما مشوق فرزندآوری نیستند

یک استاد دانشگاه گفت: مجموعه‌های صدا و سیمای ما مشوق فرزندآوری نیستند و باید یک مطالبه جدی صورت بگیرد و صدا و سیما چه در مرکز و چه در استان‌ها پای کار بیاید و مسئله را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهند.
برنامه‌های صدا و سیما مشوق فرزندآوری نیستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمدرضا بسیج استاد دانشگاه با اشاره به احصاء مشکلات جوانی جمعیت کشور اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت یکی از مباحث پنهان جامعه است و گاهی مشکلات و مسائلی که پیرامون ما پدید می‌آید، این موضوع را فراموش می‌کنیم و به‌نوعی فرزندآوری در جامعه کم‌رنگ می‌شود.

وی افزود: مجموعه‌های صدا و سیمای ما مشوق فرزندآوری نیستند و باید یک مطالبه جدی صورت بگیرد و صدا و سیما چه در مرکز و چه در استان‌ها پای کار بیاید و مسئله را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهند.
 
بسیج بیان کرد: هنوز هم می‌شنویم که توصیه‌هایی می‌شود مبنی‌بر فرزند کمتر زندگی بهتر که علی‌رغم سیاست کلی وزارت بهداشت که به‌نحواحسن اجرا می‌شود، یک سری جریانات نفوذی سنگ‌اندازی می‌کنند که باید شناسایی شده و کنار گذاشته شوند.

وی تصریح کرد: در زمینه الگوسازی از خانواده‌هایی که تعداد فرزند بیشتری دارند باید به‌نوعی برای جامعه الگو  قرار گیرند و از کارکنان ادارات و نهادهایی که فرزند بیشتری دارند تشویق انجام شود.

این استاد دانشگاه گفت: این موارد در موضوع جوانی جمعیت اثر دارد و اثرات شاید قطره‌ای و کم باشد اما وقتی این اثرات باهم جمع شوند می‌تواند موثر باشد و نتیجه خوبی را رقم خواهد زد، الگوسازی از خانواده‌های پرجمعیت می‌تواند این موضوع را پررنگ‌تر از قبل نمایش دهد.

وی عنوان کرد: مقوله ازدواج هم یکی از مسائلی است که باید بیشتر از قبل به آن توجه کرد، دانشجویان در زمان دانشگاه با درس دانش خانواده و جمعیت روبرو می‌شوند و خیلی هم مورد استقبال قرار می‌گیرد ولی در عمل و در مواجهه با ازدواج به دلیل ترس از مخارج و معزلات ازدواج سرباز می‌زنند.

بسیج ادامه داد: باید زبان گویا داشته باشیم، درحال‌حاضر یک‌سری سالن‌های دولتی برای ازدواج مجانی است ولی تبلیغ در این راستا صورت نمی‌گیرد، خیرینی هستند که در حال کمک به تسهیل در برگزاری مراسمات ازدواج برای جوانان هستند اما گفته نمی‌شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: در بحث مسکن، وام ازدواج، طرح‌های حمایتی فرزندآوری و قانون جوانی جمعیت اتفاقات خوبی رخ داده است اما می‌طلبد بیشتر از قبل همت شود و معضلات پیشِ روی جوانان رفع گردد، اطلاع‌رسانی‌ها در این حوزه‌ها باید توسط دولت‌مردان بیشتر شود تا جوانان بتوانند بیشتر در این مباحث وارد شوند و بخشی از مشکلات خود را مرتفع کنند.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۳۵:۳۰

1 Nov 2022