۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۵۱۹۴۹
استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

راهبرد اساسی پدافند غیرعامل صیانت از جان و مال مردم/خودحفاظتی در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اصلی‌ترین سرمایه کشور مردم هستند و راهبرد اساسی پدافند غیرعامل صیانت و حفاظت از جان و مال مردم است.
راهبرد اساسی پدافند غیرعامل صیانت از جان و مال مردم/خودحفاظتی در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد
به گزارش جهانبین نیوز، غلامعلی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای پدافند زیستی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اصلی‌ترین سرمایه کشور مردم هستند و راهبرد اساسی پدافند غیرعامل صیانت و حفاظت از جان و مال مردم است.
 
وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل حوزه‌های مختلفی دارد، افزود: حوزه‌های زیستی، شیمیایی، سایبری، کالبدی، مردم‌محور و اقتصادی اصلی‌ترین بخش‌های پدافند هستند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پدافند زیستی می‌تواند بر جان افراد اثرگذار باشد لذا کارگروه زیستی باید بر این مهم توجه ویژه‌ایی داشته باشد.
 
حیدری با اشاره به اپیدمی کرونا در جهان، عنوان کرد: گسترش این بیماری در جهان باعث انجام اقدامات پدافندی زیادی شد، برای مثال یکی از کارهای نشد که در طی این اپیدمی صورت گرفت تولید و تزریق گسترده واکسن بود.
 
وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی خودحفاظتی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند وجود داشته باشد، همه دستگاه‌ها باید از اموال، انسان‌ها و زیرساخت‌های تحت نظرشان، خودحفاظتی داشته باشند، صیانت از بیت‌المال وظیفه مسؤول دستگاه است که باید با کمک دیگر نهادهای مربوطه آن را در دستور کار قرار دهند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آموزش، فرهنگ‎سازی، اجرا و رزمایش باید در حوزه پدافند غیرعامل انجام شود، در رزمایش معایب احصا و برطرف خواهد شد.
 
حیدری با تاکید بر اینکه در زیرساخت‌ها کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری بسیار مهم است، بیان کرد: انجام این امور تاب‌آوری را افزایش می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث پدافند، سلامت اداری است که باعث افزایش تاب‌آوری مردم می‌شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ایجاد زیرساخت‌های ضروری، امن و پایدار با قابلیت جایگزینی و پشتیبانی بسیار مهم است، هر چیزی باید پدافند غیرعامل داشته باشد مصداق بارز آن آب است، شریانات حیاتی و مهم باید دارای زیرساخت امن و پایدار باشد و قابلیت جایگزینی نیز داشته باشد.
 
حیدری ادامه داد: همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برق اضطراری داشته باشند و این مهم از سوی مراجع ناظر مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی عنوان کرد: پیش‌بینی ذخایر راهبردی و ذخیره نیازهای اساسی مردم مهم و ضروری است، در مواردی همچون سوخت، باید ذخیره استراتژی و راهبردی را داشته باشیم.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سوخت، انرژی، مواد غذایی، دارو و... باید ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک را داشته باشیم، همچنین و سامانه‌ها باید شبکه‌های امن متصل باشند.
 
حیدری اضافه کرد: تقسیم کار و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها در زمان بحران‌ها، شناسایی مراکز مهم و حساس، تداوم ارائه خدمات در شرایط اضطراری، تشکیل تیم‌های بازرسی در حوزه‌های مختلف و... از دیگر فاکتورهای پدافند غیرعامل هستند.
 
وی بیان کرد: تولیدات بومی و خوداتکایی شاه کلید پدافند غیرعامل است، رویکرد مسؤولان استانی این است و باید به سمت و سویی برویم که چهارمحال و بختیاری بتواند در همه زمینه‌ها روی پای خود باشد.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۵:۲۰

29 Oct 2022