۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۵۱۹۲۵
در چهارمحال و بختیاری؛

بیش از 628 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه و سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: از یک میلیون جمعیت استان چهارمحال و بختیاری 628 هزار و 780 نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از طریق 5 صندوق خدمات دریافت می کنند.
بیش از 628 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا اصغر زاده سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 47 دفتر پیشخوان در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در راستای سرویس دهی به مردم خدمات انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه عشایر به صورت مشترک با استان خوزستان سرویس می گیرند تصریح کرد: عشایر به هرجایی  مراجعه کنند می توانند تحت پوشش بیمه سلامت  قرار گیرند.

اصغر زاده با اذعان بر اینکه 684 موسسه داریم که با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند بیان داشت: این موسسات شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز بهداشتی و درمانی، مطب ها و داروخانه ها، آزمایشگاه ها، فیزیوتراپی ها و ماماهای مطب دار هستند.

وی تشریح کرد: موسسات به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند که در سال جاری موسسات دولتی که شامل  سطح یک روستایی هستند را تا پایان مهرماه و بیمارستان ها تا آخر تیرماه با دنشگاه علوم پزشکی تسویه حساب کرده ایم و غیر دولتی ها که شامل آزمایشگاه ها، مطب ها، ماماها، رادیولوژیست ها و  فزیوتراپ ها هستند نیز  تا آخر شهریور ماه تسویه حساب شده است.

اصغر زاده یادآور شد: ارز ترجیهی نیز یکی از شرایطی بود که از 24 تیرماه راه افتاد و داروخانه ها به صورت الکترونیک به مریض خدمات ارائه می دهند و برای پرداخت نسخه های الکتریکی نیز باید 3 مرحله طی شود، سهم فرد، سهم سازمان و سهم ارز ترجیهی که تا آخر هر ماه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای جوانی جمعیت و افزایش باروری افراد را تحت پوشش بیمه نابارور قرار داده ایم گفت: 90 درصد هزینه های درمانی زوجین ناباور را بیمه سلامت پرداخت می کند.

اصغر زاده یادآور شد: مادران بارداری که فاقد بیمه باشند می توانند تا 2 سالگی کودک خود از بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده کنند و فرزندشان نیز تا 5 سالگی از این بیمه بهره بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: کلیه ماماهای مطب دار دارای پروانه از امسال با آن ها قرارداد بسته شد که درصدی از مادران باردار به این ها مراجعه می کنند و تحت مراقبت قرار می گیرند.

اصغر زاده اظهار کرد: شورای نظارت هر 2 هفته یک بار بر داروخانه ها و مطب ها نظارت دارند و با فرد خاطی طبق قوانین مالی برخورد می شود.

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  17 منطقه کم برخوردار در این استان وجود دارد که به آن ها نیز خدمات ارائه می شود و هرکسی فاقد بیمه باشد به صورت قراردادی می توانند از مزایای بیمه سلامت برخوردار شوند گفت: 2 هزار 195 نفر در مناطق کم برخوردار تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفته اند.

اصغر زاده عنوان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز می توانند از مزایای بیمه سلامت از جمله خدمات درمانی، توانبخشی، گفتار درمانی و .. به صورت رایگان استفاده کنند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
                                                  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۳:۳۷

26 Oct 2022