۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۵۱۹۲۴
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

31 اردیبهشت‌، روز "شهرکرد" یا روز "چهارمحال و بختیاری"!

در روزهای اخیر شاهد انتشار اخباری مبنی‌بر تغییر عنوان روز 31 اردیبهشت از "روز شهرکرد" به "روز چهارمحال و بختیاری" بودیم و این موضوع واکنش‌های بسیاری را از سوی مردم به‌دنبال داشت.
31 اردیبهشت‌، روز "شهرکرد" یا روز "چهارمحال و بختیاری"!
به گزارش جهانبین نیوز؛ سال 95، روز 31 اردیبهشت به‌عنوان روز شهرکرد انتخاب شد و در آن زمان مسئولان امر یکی از علل این نامگذاری را سالروز هجرت امامزادگان دومعصوم حلیمه و حکیمه خاتون به شهرکرد عنوان کردند این درحالی بود که شهرکرد در فصل بهار آب و هوای متنوعی داشته و خصوصا در اردیبهشت‌ماه آب و هوای مطبوع آن مسافران بسیاری را راهی این شهر می‌کند و این نیز می‌تواند یکی از علل انتخاب این روز باشد.
 
اما در روزهای اخیر شاهد انتشار اخباری مبنی‌بر تغییر عنوان روز 31 اردیبهشت از "روز شهرکرد" به "روز چهارمحال و بختیاری" بودیم و این موضوع واکنش‌های بسیاری را از سوی مردم به‌دنبال داشت.
 
در همین راستا اعضای شورای شهر شهرکرد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخصوص شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون حذف روز شهرکرد توضیح خواستند و سخنان وی در این زمینه در زیر آمده است:
 
فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نبست به تغییر نام "روز شهرکرد" معترض است
 
پیام احمدی با بیان اینکه موضوع نام‌گذاری روزی به نام استان و روزی به نام شهرکرد سابقه‌ای طولانی دارد اظهار کرد: در تمامی نامه‌نگاری‌های صورت گرفته در این مدت، روز ۳۱ اردیبهشت به نام روز شهرکرد و روز ۲۰ بهمن که سالگرد بیعت مردم استان با حضرت امام خمینی (ره) به نام روز استان به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: سال قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۲۰ بهمن به نام روز استان تصویب شد که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور پیرامون روز استان، برای درج در ضمیمه تقویم کشور نیاز به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد که در این جلسه تاریخ ۳۱ اردیبهشت به نام استان تصویب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از لحظه اعلام این خبر پیگیری‌ها برای یافتن دلیل این اقدام انجام شد و برخی نکات مانند فصل برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری در بهار و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه در این فصل سبب نامگذاری این روز به‌صورت کلی دلیل انتخاب این روز توسط مسئولین ملی است ولی پیگیری‌ها و اعتراض به این مصوبه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان کماکان ادامه دارد.

احمدی با بیان اینکه روز استان موضوعی متفاوت از روز شهرکرد است، بیان داشت: هیچ مصوبه‌ای پیرامون تغییر روز شهرکرد وجود ندارد و روز ۳۱ اردیبهشت سال‌هاست به نام روز شهرکرد تثبیت شده که مساله به وجود آمده صرفا پیرامون روز استان است.

وی با بیان اینکه بزرگان استان با نامگذاری روز استان در تاریخ ۲۰ بهمن موافق هستند، افزود: روز ۲۰ بهمن براساس آیین‌نامه کمیته نامگذاری در شورای فرهنگ عمومی کشور به روز چهارمحال و بختیاری مصوب شده است و در تایید نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیان کرد: با این اوصاف طبق نامه‌ نگاری‌ها و تصمیمات انجام شده نام‌گذاری ۳۱ اردیبهشت به عنوان روز شهرکرد امری تثبیت شده و هیچگاه این مهم ابطال نشده است.

باید علت نامگذاری ۳۱ اردیبهشت به نام چهارمحال و بختیاری مشخص شود
 
بابک زمانی‌پور رئیس گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تداخل این دو مبحث با یکدیگر باید پیگیری شود تا علت نامگذاری ۳۱ اردیبهشت به نام چهارمحال و بختیاری مشخص شود.

وی افزود: برخی با خلط مبحث و شایعه‌سازی اعلام می‌کنند ‌که شهرکردستیزی شده است اما کاملا این مبحث تکذیب می‌شود و شورای فرهنگ عمومی استان در حال پیگیری موضوع می‌باشد.

رئیس گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: درواقع کلمه مرکز استان در این خبر منتشر شده جا افتاده است، که مشکل با پیگیری رفع می‌شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ این درحالی است که پیش از این رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در مصاحبه‌ای با این رسانه اعلام داشت " روز شهرکرد همچنان 31 اردیبهشت‌ماه/هیچ مصوبه‌ای برای باطال این روز واصل نشده است" بنابراین انتظار می‌رود مسئولین امر با پیگیری موضوع، هرچه سریع‌تر به شایعات پیش امده در فضای مجازی خاتمه دهند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۴۹:۰۷

26 Oct 2022