۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۵۱۹۰۸
معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛

سن ازدواج در چهارمحال و بختیاری، دو سال افزایش یافت/ ثبت یک طلاق به ازای هر پنج ازدواج در استان

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در سالیان گذشته هم در سطح کشور و هم در این استان متوسط سن ازدواج افزایش پیدا کرده است، این سن در سال 95 تقریبا 25 سال بوده و در پایان سال 1400 به 27.52 سال رسیده، یعنی تقریبا دو سال به میانگین سنی ازدواج در این استان اضافه شده است.
سن ازدواج در چهارمحال و بختیاری، دو سال افزایش یافت/ ثبت یک طلاق به ازای هر پنج ازدواج در استان
طهماسب شیروانی معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: جمعیت این استان طبق سرشماری سال 95 برابر با 947 هزار و 763 نفر بوده است، که 34 درصد آن جمعیت جوان بودند.
 
وی افزود: هرم سنی جمعیت در چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد که تراکم سنی بیشتر در بازه سنی 20 تا 45 سال است، این نشان می‌دهد استان به نسبت جوانی داریم.
 
معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رتبه استان به نسبت جمعیت جوان در بین 31 استان کشور پانزدهم است، شهرستان فارسان، لردگان، شهرکرد، اردل، خانمیرزا، کوهرنگ، کیار، بروجن، سامان، بن به ترتیب شهرستان‌های جوان این استان هستند.
 
شیروانی عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های مهمی که در بحث ازدواج مورد تاکید قرار دارد، میانگین سنی ازدواج و طلاق در استان و کشور است، متاسفانه در سالیان گذشته هم در سطح کشور و هم در این استان متوسط سن ازدواج افزایش پیدا کرده است، این سن در سال 95 تقریبا 25 سال بوده و در پایان سال 1400 به 27.52 سال رسیده، یعنی تقریبا دو سال به میانگین سنی ازدواج در این استان اضافه شده است.
 
وی خاطرشنان کرد: سن طلاق در سال 95 برابر با 32 بوده و در سال 1400 تقریبا به 35 سال رسیده است.
 
معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میانگین سنی ازدواج در شهرستان‌های این استان نشان می‌دهد که کوهرنگ به لحاظ متوسط سنی ازدواج 25 سال بهترین شهرستان و شهرکرد با متوسط سنی 29 سال بدترین شهرستان بوده است.
 
شیروانی بیان کرد: از سال 80 تا 90 به نسبت شاهد افزایش میزان ازدواج در چهارمحال و بختیاری بودیم و از سال 90 تا پایان تیرماه سال 1401 آمار ازدواج در استان و کشور کاهش پیدا کرده است.
 
وی تاکید کرد: آمار طلاق پیوسته هم در چهارمحال و بختیاری و هم در کشور افزایشی بوده است، نسبت طلاق به ازدواج استان در پایان سال 1400 برابر با 21.9 درصد بوده است و این نشان می‌دهد که در کنار هر پنج ازدواج تقریبا یک طلاق در استان به ثبت رسیده است، در کشور در کنار هر سه ازدواج یک طلاق ثبت شده است.
 
معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: از سال 75 تا سال 90 شاهد رشد فرایند ازدواج بودیم و از 90 تا 1400 این روند کاهشی بوده است، همچنین طی همین مدت یک شیب ملایم افزایش طلاق را در استان شاهد هستیم.
 
شیروانی ادامه داد: در سال 1400 استان چهارمحال و بختیاری در رتبه هفدهم نرخ ازدواج بود.
 
وی عنوان کرد: در سال 1400 تنها استانی که رتبه طلاق کمتری از چهارمحال و بختیاری را داشته استان سیستان و بلوچستان بوده است، استان‌های شمالی بیشترین نرخ طلاق را دارند.
 
معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج نشان می‌دهد که هموراه پرداخت تسهیلات در این خصوص در این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است.
 
شیروانی اضافه کرد: موانع درخصوص تاخیر در ازدواج به دو دسته موانع فردی و موانع اجتماعی تقسیم می‌شوند، موانع فردی شامل ادامه تحصیل، مشکل پسندی زوجین، ترس از آینده، عدم توافق پدر و مادر و... هستند و موانع اجتماعی و اقتصادی هم شامل فقر، بیکاری، نبود مسکن و... است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۱۸:۳۱

24 Oct 2022