۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۵۱۸۹۷
رئیس دانشگاه دولتی شهرکرد:

مراکز رشد حرکتی جدی برای تقویت زیر ساخت های پژوهشی دانشگاه های دولتی کشور

یاسر پیر علی گفت: مراکز نوآوری حرکتی است که در استان های دیگر شروع شده و بعضی دانشگاه دولتی پردیس های فناوری و پارک فناوری ایجاد می کنند ولی مرکز رشد ما بدلیل نبود فضای مناسب دچار مشکل جدی شده و جلوی رشد ما را گرفته است.
مراکز رشد حرکتی جدی برای تقویت زیر ساخت های پژوهشی دانشگاه های دولتی کشور
یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه دولتی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در مورد زیر ساخت های پژوهشی یکی از برترین دانشگاه های دولتی کشور اظهار کرد: در سطح وزارت علوم و تحقیقات به جز معاونت های پژوهشی که در گذشته بود، معاونت هایی به اسم معاونت های فناوری ایجاد شده است.

وی رویکرد دولت جدید را حرکت به سمت دانش بنیان و فناوری دانست و افزود: سیاست کشوری بر رویکرد طراحی شده است که حرکت اصلی دانشگاه های کشور و بخصوص استان ها به سمت دانش بینان بودن باشد، در استان ما نیز مدیریتی ذیل معاونت پژوهشی به اسم مدیریت فناوری دانشگاه داریم.

پیر علی گفت: زیر ساخت های ما در حوزه پژوهش نسبتا زیر ساخت مناسبی هستند و آزمایشگاه های مرکزی ما که به صورت یک شبکه ای مجازی بودند شکل فیزیکی به خود گرفته اند و تجهیزات پیشرفته ای را که می توان از طریق آن طرح هایی را با بیرون همکاری کنیم و به مرحله اجرایی برسانیم، خرید ارزی شدن و در آزمایشگاه مستقر می شوند.

رئیس دانشگاه دولتی شهرکرد تصریح کرد: مراکز نوآوری دانشگاه نیز از زیر مجموعه های پژوهشی می باشد که فعالیت خود را از یکی دوسال گذشته شروع کرده و مرکز رشد استان که بیشترین مشکل ما در این حوزه را به خود اختصاص داده است از دیگر زیر ساخت های پژوهشی ما می باشد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته و در دولت های قبل مرکز رشد استان از دانشگاه دولتی جدا شده است و تعداد محدودی از کارمندان استانداری در آنجا فعالیت دارند و فضای فناوری و نوآروی ما محدود شده است.

پیر علی بیان کرد: راه اندازی فضا های پژوهشی و فناوری در دانشگاه بخاطر این تغییر رویه در استانداری دولت های قبلی مارا محدود کرده است یعنی اگر ما در دانشگاه بخواهیم مرکز نوآوری راه اندازی کنیم وزارت مرکز رشد مارا توسعه یافته نمی داند.

وی افزود: مراکز نوآوری حرکتی است که در استان های دیگر شروع شده و بعضی دانشگاه دولتی پردیس های فناوری و پارک فناوری ایجاد می کنند ولی مرکز رشد ما بدلیل نبود فضای مناسب دچار مشکل جدی شده و جلوی رشد ما را گرفته است.

پیر علی وضعیت حال دانشگاه را در حوزه پژوهش و فناوری مناسب دانست و افزود: اساتید نسبت با گذشته و در ارتباط با بیرون طرح های خوبی را ارائه داده اند و ارتباط آنها با جامعه بیشتر شده است، خیلی از اساتید ما طرح ها و پروژه هایی مشترک را در خارج از کشور دارند که این حرکت رو به جلو می باشد.

وی با اشاره به وجود مرکز استارت آپ کوچک در دانشگاه بیان کرد: برج فناوری، پردیس فناوری و مراکز رشد در دانشگاه ما محدود است ولی ما مرکز استارت آپ دانشگاه را مدتی است راه اندازی کرده ایم و در حوزه پژوهشی رتبه خوبی را داریم و در رتبه بندی جهانی نیز به حد خوبی رسیده ایم.

رئیس دانشگاه دولتی نیز از راه اندازی مرکز نوآوری علوم مهندسی کامپیوتر افزود: دانشگاه دولتی شهرکرد در حوزه پژوهش همچنان نیازمند کمک می باشد بطوری که فضای لازم برای راه اندازی این مرکز برای دانشجویان رشته کامپیوتر فراهم شده تا ضمن تحصیل در این مراکز نوآوری در حوزه های هوش مصنوعی، نرم افزار، پویا نمایی و ... فعالیت کنند.

پیر علی در آخر افزود: دانشجویانی که ایده ای دارند باید به مراکز رشد مراجعه کنند و حمایت های 30 تا 50 میلیونی هم صورت می گیرد اما فضای موجود و امکانات در استان ما محدود است، لذا با توجه به شعار سال که به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است ما قصد راه اندازی چنین مراکزی را در دانشگاه داریم در همین راستا باید حرکت جدی صورت گیرد و دستگاه های دولتی و استانداری استان نیز پای کار بیایند.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۲:۴۷

24 Oct 2022