۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۱۸۶۲
یک متخصص پوست، مو و زیبایی:

خشکی پوست، مشکلی شایع در فصل پاییز/ مراقبت، راهکار اصلی در جلوگیری از خشک شدن پوست

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به اینکه خشکی پوست یکی از مشکلات شایعی است که در همه فصل‌ها وجود دارد گفت: در فصل پاییز به دلیل پایین بودن سطح رطوبت خصوصا در این استان این مشکل تشدید می‌شود.
خشکی پوست، مشکلی شایع در فصل پاییز/ مراقبت، راهکار اصلی در جلوگیری از خشک شدن پوست
عاطفه شجری متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه خشکی پوست یکی از مشکلات شایعی است که در همه فصل‌ها وجود دارد اظهار کرد: در فصل پاییز به دلیل پایین بودن سطح رطوبت خصوصا در این استان این مشکل تشدید می‌شود.

وی بیان داشت: این درحالی است که قسمت اعظم خشکی پوست به ویژگی‌های ژنتیکی ارتباط دارد و عوامل محیطی تشدیدکننده هستند.

شجری با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به عوارض ناشی از خشکی پوست مانند اگزما یک بخش مراقبتی وجود دارد اضافه کرد: این بخش شامل استفاده از مرطوب‌کننده‌ها یا آب‌رسان‌ها است و برای بدن از لوسیون‌های بدون اسانس استفاده می‌شود.

وی افزود: در فصل پاییز بهتر است از شوینده‌هایی که حالت مایع دارند کم‌تر استفاده شود و باید این مواد با شوینده‌های کرمی یا صابون‌های گلیسیرینه جایگزین شوند و حتما بعد از شست‌وشو خصوصا در دست‌ها از مرطوب‌کننده استفاده شود.
 
این متخصص پوست، مو و زیبایی خاطرنشان کرد: آب‌رسان گزینه مناسبی برای رفع خشکی پوست در صورت است، چون مرطوب‌کننده‌ها پایه وازلینه یا گلیسیرینه دارند و پوست صورت را چرب می‌کنند.

وی گفت: علامت خشکی در پوست، پوسته پوسته و حالت فلسی شدن، سوزش، قرمزی و... است.
 
شجری با تاکید بر اینکه استفاده از آب داغ در حمام باعث بدتر شدن خشکی پوست می‌شود ادامه داد: بهترین آب برای حمام و شست‌وشوی بدن آب ولرم است تا از پیری پوست جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام و زمانیست که هنوز رطوبت روی پوست وجود دارد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی یادآور شد: اگر فرد نخواهد از محصولات شیمیایی استفاده کند می‌تواند از روغن‌ها بهره ببرند، موقع خواب که بدن در حال استراحت است توصیه می‌شود از کرم استفاده شود و تاکید بر استفاده از کرم شب به همین دلیل است.

وی بیان داشت: افراد باید روزانه ۶ لیوان آب بنوشند، تا پوستی شاداب داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۲:۳۵

17 Oct 2022