۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۵۱۷۷۴
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

زمین، بهترین مخزن برای نگهداری آب است

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بهترین مخزن برای آب، زمین است، جایی که به مرور زمان وارد آن می‌شود و در مراحل بعدی در اختیار انسان قرار می‌گیرد.
زمین، بهترین مخزن برای نگهداری آب است
فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: جدای از اینکه آب باید به مصارف خاص برسد، می‌توان با اقداماتی آب‌هایی که از دسترس خارج می‌شوند را در اختیار گرفت.
 
وی تصریح کرد: آب‌ها به‌واسطه تغییراتی که در محیط طبیعی ایجاد شده مثلا نابودی پوشش گیاهی، ورود آلاینده‌ها به رودخانه و... از دسترس افراد خارج می‌شود.
 
رضازاده یادآور شد: بهترین راهکار برای استفاده از آب، در منشاء آب است یعنی جایی که باران می‌بارد.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اگر بتوانیم آب را در منشاء کنترل کنیم به این مفهوم که از راهکارهایی برای هدایت آب بهره ببریم، آنگاه می‌توان از آب بهره‌برداری بیشتر کرد و از هدررفت آن جلوگیری نمود.
 
وی ادامه داد: بهترین مخزن برای آب، زمین است، جایی که به مرور زمان وارد آن می‌شود و در مراحل بعدی در اختیار انسان قرار می‌گیرد.
 
رضازاده افزود: نگهداری آب در هر مخزن دیگری مشکلاتی از قبیل تبخیر، آلودگی و... را به دنبال دارد اما زمین به‌عنوان مادر مهربان می‌تواند آب را برای سالیان سال در خود نگه دارد و مجدد به ما پس بدهد.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چاله‌کنی بر روی دامنه‌ها و احداث آب‌بندهای کوچک بر روی زمین‌ها راهکارهایی هستند که کمک می‌کند آب وارد زمین شود.
 
وی خاطرنشان کرد:  باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که شناخت زمینی که قرار است آب در آن نفوذ یابد اهمیت بالایی دارد چراکه در هر جایی این اقدام قابل اجرا نیست.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۱۷:۲۷

4 Oct 2022