۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۵۱۷۷۲
کارشناس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

دوستی‌های اینترنتی راه‌ را برای کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان باز می‌کند

کارشناس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌سری از کاربران غافل هستند که دوستی در فضای مجازی، موقعیتی برای سوءاستفاده کلاهبرداران، هتک حیثیت و... از طریق فریب را فراهم می‌سازد.
دوستی‌های اینترنتی راه‌ را برای کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان باز می‌کند
سرگرد حاتمی کارشناس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به دوست‌یابی اینترنتی و خطراتی که برای جوانان و نوجوانان دارد اظهار کرد: امروزه اینترنت، گوشی‌های هوشمند و رایانه جزء وسایل جدایی‌ناپذیر زندگی شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه پررنگی این لوازم در زندگی نوجوانان و جوانان سبب شده تا بسیاری از این افراد در این فضا به دنبال یافتن دوست و ارتباط با فردی باشند و مسائل و مشکلات خود را در این فضا مطرح کنند، خاطرنشان کرد: سایت‌های دوست‌یابی و محیط‌های گفت‌وگوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به بستری برای فعالیت‌های دوست‌یابی تبدیل شده است.
 
حاتمی با اشاره به اینکه یک‌سری از کاربران غافل هستند که این ارتباطات می‌تواند موقعیتی برای سوءاستفاده کلاهبرداران، هتک حیثیت و... از طریق فریب را فراهم سازد، یادآور شد: برخی از کانال‌های دوستیابی تحت مصادیقی چون فرار دختران از خانه، سوءاستفاده‌های جنسی و جسمی، دسترسی به اطلاعات شخصی و نقض حریم خصوصی افراد و مزاحمت‌های اینترنتی فعال هستند.
 
این کارشناس پلیس فتا به نوجوانان و جوانان توصیه کرد حتما به یاد داشته باشند که در دوستی‌های اینترنتی روابط هرگز نمی‌تواند مانند روابط و گفت‌وگوها در واقعیت باشد، افزود: بچه‌ها اگر واقعا نیاز به صحبت و درددل کردن دارند، از دوستان واقعی به‌عنوان همنشین و هم‌صحبت استفاده کنند و افرادی که در فضا مجازی هستند را به‌عنوان هم‌صحبت و دوست درنظر نگیرند.
 
وی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان به‌هیچ‌عنوان با افرادی که در فضای مجازی آشنا می‌شوند قرار ملاقات حضوری نگذارند و دقت کنند هویت‌های واقعی مانند نام، آدرس، تاریخ تولد، محل سکونت، محل تحصیل و هر اطلاعاتی که امکان سوءاستفاده را به افراد می‌دهد را ارسال و بارگذاری نکنند.
 
حاتمی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد هویت خود را در فضای مجازی پنهان می‌کنند ادامه داد: نوجوانان درخصوص افرادی که به دنبال اطلاعاتشان در فضای مجازی هستند جانب احتیاط را رعایت کرده و فاصله خود را با آنان حفظ کنند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۱۰:۴۱

4 Oct 2022