۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۵۱۶۰۸
مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری:

گل‌آلود شدن دوباره چشمه کوهرنگ دور از انتظار نیست/ بن-بروجن مطمئن‌ترین منبع تامین آب برای شهرکرد

مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ممکن است مجدد چشمه کوهرنگ گل‌آلود شود گفت: این موضوع دور از انتظار نیست این درحالی است که آب این چشمه به شدت در حال کم شدن است و بایستی انتقال آب بن-بروجن به‌عنوان یک طرح پدافندی و اصلی در نظر گرفته شود و در کنار آن چاه‌های آب زیرزمینی ذخیره و در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.
گل‌آلود شدن دوباره چشمه کوهرنگ دور از انتظار نیست/ بن-بروجن مطمئن‌ترین منبع تامین آب برای شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمدرضا محمدی در یکصد و بیست ‌و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر گفت: چهارمحال و بختیاری یک استان کوهستانی و دچار آبرفتی می‌باشد و به دلیل همین شیب و ارتفاع زیاد آب‌های سطحی از استان خارج می شوند.

 مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در استان برای تأمین آب شُرب همیشه از آب‌های زیرزمینی استفاده شده و از همین ‌رو است که در سال‌های اخیر شاهد نزول و نابودی منابع زیرزمینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب از چاه‌هایی که هر کدام بیش از 3 میلیارد تومان هزینه دارد استفاده می شود تصریح کرد: این چاه‌ها بی‌آب هستند و متاسفانه شادیم که عمر مفید هر چاه‌ به یک سال رسیده است و این چاه‌ها بعد از یک سال خشک می شوند.

 محمدی نیاز مصرف آب شرب شهرکرد را حدود ۷۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تاکید کرد: برای تامین آب مردم باید از مخازن استفاده شود و در تیرماه که گرم‌ترین ماه سال و زمان استفاده حداکثری مشترکین آب در شهر میزان مصرف به ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه علت گل‌آلودگی آب چشمه کوهرنگ هنوز مبهم است گفت: متاسفانه در مسیر انتقالی آب کوهرنگ به شهرکرد تاسیسات مورد نیاز و ضروری اجرا و نصب نشده است.

 وی بیان داشت: بحران گل‌آلود شدن آب شرب شهرکرد دقیقاً روز عاشورا اتفاق افتاده است، سال گذشته احتمال بحران آب در شبکه شهرکرد پیش‌بینی شده بود و به همین دلیل با مجوز شورای تامین احداث، حفر چند حلقه چاه در مَرغ شهرکرد در دستور کار قرار گرفت تا در مواقع بحرانی از آن‌ها استفاده شود درحال حاضر چهار چاه حفاری شده است.

 محمدی یادآور شد: تامین آب شرب زمانی که کدورت آب بالا بود با تلاش شبانه روزی و ۲۴ ساعته مرکز آبفای در استان و کشور با حدود ۸۰ دستگاه تانکر صورت می‌گرفت این درحالی بود که توزیع ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی، تولید ده‌ها هزار کیسه آب سالم با دستگاه و تامین نزدیک به ۴۷۰ متر مکعب از منابع طرف فدک و عمان کشاورزان سامان استفاده و از چندین چاه کشاورزی و چاه‌های شهرداری نیز در دستور کار قرار گرفته بود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ممکن است مجدد  چشمه کوهرنگ گل‌آلود شود یادآور شد: این موضوع دور از انتظار نیست این درحالی است که آب این چشمه به شدت در حال کم شدن است و بایستی انتقال آب بن-بروجن به‌عنوان یک طرح پدافندی و اصلی در نظر گرفته شود و در کنار آن چاه‌های آب زیرزمینی ذخیره و در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری میزان سهمیه شهرکرد از طرح آبرسانی بن_بروجن را حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه دانست و عنوان داشت: شبکه‌ آبرسانی در شهرکرد قدیمی است و به همین علت گاها شاهد بروز شکستگی در لوله‌ها هستیم و لازم است تعویض و نوسازی شبکه آب‌رسانی با مجوز و تامین منابع در آینده انجام ‌گیرد به همین منظور این کار از ناحیه غرب شهرکرد آغازشده است اما اگر منابع مالی تامین نشود این کار به درازا می‌کشد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۲۸:۴۱

11 Sep 2022