۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۵۱۵۳۴
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت یک خانه امن در چهارمحال و بختیاری/ ارائه خدمات تخصصی به زنان خشونت‌دیده

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: یک مرکز غیردولتی خانه امن فعال در این استان وجود دارد و این مرکز ظرفیت اسمی پنج نفر را دارا است.
فعالیت یک خانه امن در چهارمحال و بختیاری/ ارائه خدمات تخصصی به زنان خشونت‌دیده
علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: خانه امن مرکزی است، دارای یک برنامه قانونی مناسب، برای کاهش خشونت خانگی که اهدافی چون حمایت از قربانی، تامین محل امن جهت زنان خشونت‌دیده و فرزندان آن‌ها، ارتقاء توانمندی‌های زنان خشونت‌دیده، انجام تداخلات تخصصی روانی و اجتماعی، شناسایی سایر آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در رابطه با خشونت علیه زنان را دنبال می‌کند.
 
وی تصریح کرد: زنان مورد آزار یا خشونت‌دیده‌ای که از طرف همسر، برادر و پدر مورد آزار قرار گرفته‌اند در شرایط ارجاع به مراکز اورژانس اجتماعی و یا خودمعرف، در خانه امن پذیرش شده و خدمات تخصصی دریافت می‌نمایند.
 
نصیری از وجود یک مرکز غیردولتی خانه امن فعال در این استان خبر داد و بیان داشت: این مرکز ظرفیت اسمی پنج نفر دارا است.
 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در شرایط نامناسب خشونت علیه زنان، ایشان متقاضی دریافت خدمات تخصصی و به‌ویژه سرپناه می‌شوند و درصورت اعتماد به شرایط موجود و امکان رفع مشکلاتشان، خدمات خانه امن را می‌پذیرند.
 
وی بیان داشت: در راستای فرهنگ‌سازی جهت معرفی خانه امن، طی جلسات متعدد برگزار شده در مناطق پرخطر، اطلاع‌رسانی شده است و خدمات تخصصی مرکز در جلسات بسیج اجتماعی و اجتماع‌محور تشریح شده است که خروجی آن، مراجعات زنان خشونت‌دیده و معرفی به خانه امن است.
 
نصیری یادآور شد: فرزندان دختر زنان خشونت‌دیده بدون محدودیت همراه مادر با مجوز قضایی در مرکز پذیرش می‌شوند و درخصوص فرزندان پسر محدودیت سنی لحاظ شده است.
 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مشاوره‌ای و روانشناسی درقالب فعالیت‌های کاهش بحران، مصاحبه بالینی، تدوین برنامه درمان، آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره و درمان اعم از مشاوره فردی، خانوادگی و گروهی در مرکز خانه امن برای زنان تحت خشونت خانگی انجام می‌پذیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در راستای خودکفایی اقتصادی و اشتغال بانوان پذیرش شده در خانه امن، خدمات فرهنگی، آموزشی و اشتغال، حرفه‌آموزی و آموزش‌های مرتبط در راستای توانمندسازی خدمت‌گیرندگان، کاریابی و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی توسط همکاران اجتماعی پیگیری می‌شود.
 
نصیری با بیان اینکه اکثر اقدامات مرتبط با رفع یا کاهش مشکلات زنان تحت خشونت خانگی در دست پیگیری و مشکلات آنی ایشان بین 50 تا 60 درصد حل شده است اذعان داشت: در مواردی که نیاز به اقدامات گسترده‌تر و مستمر دارد، توسط همکاران اجتماعی مرکز در دست پیگیری است.
 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به شرایط خاص خدمت‌گیرندگان خانه امن (زنان تحت خشونت خانگی) و لزوم برخی اقدامات تخصصی جهت جلوگیری از بروز آسیب جسمی به خدمت‌گیرندگان توسط مرتکبین خشونت و از طرفی نیز ایجاد جایگاهی برای زنان با وجود کوچک‌ترین مشکل در خانواده، سازگاری خود را از دست داده و به سمت خانه امن هدایت شوند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۰۶:۱۸

31 Aug 2022