۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۵۱۳۴۴
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی؛

شهرداری ها و دهیاری ها در چهارمحال و بختیاری منابع پایداری ندارند/لزوم تامین اعتبار سریع برای جبران خسارت های سیل

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری ها و دهیاری ها در چهارمحال و بختیاری منابع پایداری ندارند و این دو نهاد فقیر هستند، لذا اولین و مهم ترین مسئله این است که برای منابع شهرداری ها و دهیاری های استان های کمتر برخوردار فکری شود.
شهرداری ها و دهیاری ها در چهارمحال و بختیاری منابع پایداری ندارند/لزوم تامین اعتبار سریع برای جبران خسارت های سیل
به گزارش جهانبین نیوز; احمد راستینه امشب در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: حضور وزیر کشور و همراهان وی یک فرصت برای بازخوانی آن چیزی است که نیاز این استان به شمار می رود.
 
وی افزود: سیل هر چند گاهی آسیب های جدی به چهارمحال و بختیاری و مردم وارد می کند، این استان با شرایط خاص توپوگرافی یکی از استان هایی است که زاویه تند در شیب سرزمینی دارد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری ها و دهیاری ها در چهارمحال و بختیاری منابع پایداری ندارند و این دو نهاد فقیر هستند، لذا اولین و مهم ترین مسئله این است که برای منابع شهرداری ها و دهیاری های استان های کمتر برخوردار فکری شود. 
 
راستینه عنوان کرد: مسئله دوم ماشین آلات این شهرداری ها و دهیاری ها است که به دلیل عدم وجود منابع، یا فرسوده شده یا از دسترس خارج شده و پاسخگوی نیاز آن ها نیست.
 
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری می تواند در بحث توسعه آبخیزداری به عنوان استان نمونه مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر بر آبخیزداری این استان متمرکز شویم می توانیم آبخوان ها را تقويت کنیم.
 
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسیل ها در روستاها بسیار پرخطر است که باید اصلاح شوند اما چون دهیاری ها اعتبار ندارند هر سال میزان اندکی از آن ها اصلاح می شود.
 
راستینه با تاکید بر لزوم لایروبی قنوات به جهت جلوگیری از خسارت ها در حوزه کشاورزی، اضافه کرد: جاده های دسترسی در چهارمحال و بختیاری مشکلات زیادی دارد، همچنین در استانی که کوهستانی است ماشین آلات فرسوده اند و بعد از انجام یک برنامه کاری در منطقه صعب العبور عملا از دسترس خارج می شوند.
 
وی به تامین اعتبار برای جبران خسارت های مردم سیل زده اشاره کرد و گفت: این کار باعث دلگرمی مردم می شود و باید برای اینکه مشکلات مردم آینده دوچندان نشود جبران آنی خسارات در دستور کار قرار گیرد.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۰:۱۹:۲۸

7 Aug 2022