۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۵۱۳۴۳
وزیر کشور مطرح کرد

تلاش دشمنان برای القا ناکارآمدی نظام با استفاده از مسئله سیل/ آبخیزداری یک مسئله جدی در کشور است

وزیر کشور گفت: در همه دنیا شاهد حوادث غیرمترقبه هستیم و این وقایع صرفا مربوط به کشور ایران نیست، فلذا دشمن با سانسور وقایع تلخ در کشورهای اروپایی درصدد القا ناکارآمدی نظام است.
تلاش دشمنان برای القا ناکارآمدی نظام با استفاده از مسئله سیل/ آبخیزداری یک مسئله جدی در کشور است
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد وحیدی امشب در ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با تدابیری که صورت گرفت، با توجه به میزان بارندگی رخ داده در این استان و همچنین حضور زوار و گردشگران در مناطق خطر، اتفاقات ناگواری در منطقه رخ نداد.
 
وی با اشاره به اینکه مردم سیل زده در چهارمحال و بختیاری با نجابت و مناعت طبع خواسته ها و مشکلات خود را بیان می کردند، افزود: اقدام فوری که باید انجام دهیم تا آلام و مشکلات مردم در مناطق سیل زده کاهش یابد، این است که زمین های کشاورزی که کشت شده و دچار سیل شده اند را نجات دهیم، جهاد کشاورزی این مهم را در اولویت قرار دهد.
 
وزیر کشور ادامه داد: نکته دوم تامین آب شرب در مناطق سیل زده است، لوله های انتقال آب تعمیر شود و اگر نیاز است تانکر برای آبرسانی سیار تامین شود، خرید لوله ها توسط مجموعه آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تامین شود.
 
وحیدی عنوان کرد: مسئله سوم مربوط به کسانی است که خانه های خود را از دست داده اند، اگرچه چادرهای هلال احمر تامین شده اما باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مردم به لحاظ اسکان مشکلی نداشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: مورد دیگر کمک عمومی برای رفع مشکلات مردم سیل زده، از جمله زدودن گل و لای از منازل، مزارع، راه ها و... است.
 
وزیر کشور اضافه کرد: از گروه های جهادی سپاس فراوان دارم و مردم هم از عملکرد آن ها بسیار راضی بودند.
 
وحیدی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) خسارت های مربوط به احشام را جبران می کند، تصریح کرد: کمیته امداد موارد مربوط به مددجویان تحت پوشش را انجام می دهد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز که همیشه در صحنه بوده و درخصوص منازل مسکونی تخریب شده ورود کرده است.
 
وی اظهار داشت: مسئله مربوط به ساخت مساکن را نباید در مسیر پیچیده قرار داد، مصالح با نظارت بنیاد مسکن به سرعت تامین و در اختیار قرار گیرد تا شکل مناسبی از خانه ها ساخته شود.
 
وزیر کشور بر استفاده حداکثری از تجهیزات و ماشین آلات موجود در منطقه و مدیریت مناسب از آن تاکید و بیان کرد: اگر کمبود ماشین آلات مهندسی در استان وجود دارد اعلام شود تا نسبت به تامین آن ها اقدام شود.
 
وحیدی درخصوص خسارت های سیل که به واحدهای پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری وارد شده است، گفت: با بسیج نیروها باید کمک کنیم، اگر ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) جبران خسارت این واحدها را نپذیرفت، از محل دیگری تامین و در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه آبخیزداری یک مسئله جدی در کشور است، افزود: اما متأسفانه در این خصوص اقدام جدی صورت نگرفته و باید در حوزه آبخیزداری کار شود، در حدود ۹۰ میلیون هکتار در کشور باید در زمینه آبخیزداری کار شود که ۱۸ میلیون هکتار آن در برنامه های فعلی گنجانده شده است.
 
وزیر کشور ادامه داد: رودخانه ها و مسیل ها باید لایروبی شوند، این مسئله در حوزه وزارت نیرو است که باید انجام دهد، شبکه های آب، مسیل ها و رودخانه بر اساس یک برنامه فوتی لایروبی شود.
 
وحیدی با بیان اینکه بیمه بسیار مهم است و در زمان رخداد حوادث می تواند بسیار راهگشا باشد که باید از سوی استان پیگیری شود، عنوان کرد: مسئله وضعیت خانه ها در مناطق سیل زده چهارمحال و بختیاری است که استحکام کافی نداشتند.
 
وی خاطرنشان کرد: وجود برخی مستحدثات در مسیر رودخانه ها و مسیل ها مزید بر علت سیل و خسارت به مردم شده است که باید در اسرع وقت این موانع رفع شود.
 
وزیر کشور اضافه کرد: در همه دنیا شاهد حوادث غیرمترقبه هستیم و این وقایع صرفا مربوط به کشور ایران نیست، فلذا دشمن با سانسور وقایع تلخ در کشورهای اروپایی درصدد القا ناکارآمدی نظام است.
 
وحیدی تصریح کرد: این توطئه دشمنان در حالی است که حضور مردم و گروه های جهادی بسیار چشمگیر بود و واقعه سیل و بارش های سیل آسای اخیر بی سابقه و پُرمخاطره بود.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۰:۰۱:۳۷

7 Aug 2022