۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۵۱۲۸۱
سیلی که آمد و امیدی که با خود برد/

پارادوکس سیل در میانه تابستان/ چهارمحال و بختیاری متحیر از بارشی ویران‌گر

در دل تابستان گرم سال 1401 سراسر ایران را سیل فراگرفت، واقعه‌ای که کمتر کسی آن را باور می‌کرد، اما پای صحبت بزرگان که می‌نشستی از روزهایی در تابستان‌های دور صحبت می‌کردند که این وقایع در آن به وقوع می‌پیوست و در دل خرماپزان این فصل گرم بارش‌های سیل آسا مردم را متحیر می‌کرده است.
پارادوکس سیل در میانه تابستان/ چهارمحال و بختیاری متحیر از بارشی ویران‌گر
به گزارش جهانبین نیوز؛ همه چیز از جایی آغاز شد که هواشناسی در اخبار و اطلاعیه‌های مختلف خبر از ورود یک سامانه بارشی به کشور می‌داد، سامانه‌ایی قوی که پیش‌بینی می‌شد سر و صدای زیادی ایجاد کند که البته کرد.
 
در دل تابستان گرم سال 1401 سراسر ایران را سیل فراگرفت، واقعه‌ای که کمتر کسی آن را باور می‌کرد، اما پای صحبت بزرگان که می‌نشستی از روزهایی در تابستان‌های دور صحبت می‌کردند که این وقایع در آن به وقوع می‌پیوست و در دل خرماپزان این فصل گرم بارش‌های سیل آسا مردم را متحیر می‌کرده است.
 
 
 
 
روزهای بارانی در انتظار چهارمحال و بختیاری/مردم آخر هفته از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند
 
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در تاریخ 4 مردادماه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از ورود سامانه بارشی به کشور خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: طبق نتایج حاصل از نقشه‌ها برای امروز در استان آسمانی صاف و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا تا اوایل هفته آینده شاهد تقویت جریان‌های مانسون جنوب شرق خواهیم بود که این موضوع شرایط مساعدی را برای انتقال رطوبت به استان فراهم می‌سازد تصریح کرد: این امر سبب می‌شود در سطح استان به‌ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه انتظار رگبار، رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
 
چراغ‌پور ادامه داد: مردم در این مدت باید برای حضور در حریم بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها رعایت کنند و خصوصا در روزهای پنجشنبه و جمعه که در طبیعت حضور دارند از تردد در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت مردم از صعود به ارتفاعات به دلیل خطر رعد و برق و جاری شدن سیل خودداری کنند.
 
وی افزود: دمای صبح امروز در شهرکرد 9 درجه سانتی‌گراد بود و صبح خنکی داشتیم و در روزهای آینده چون افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود طبیعتا دما افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر خواهد شد.
 
بعد از اعلام دستگاه‌های ذی‌ربط درخصوص وقوع بارش‌های سیل‌آسا در کشور و در چهارمحال و بختیاری، مسؤولان استانی و شهرستانی یک به یک اعلام کردند که تدابیر لازم برای کنترل و مقابله با سیل را اندیشیده‌اند.
 
آمادگی تمامی دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان اردل در برابر سيلاب‌های احتمالی
 
يعقوب شکوهی سرپرست فرمانداری شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: بنابر پيش بينی سازمان هواشناسی، بخش وسيعی از شهرستان اردل تا پايان هفته جاری تحت تاثير سامانه بارشی جديدی قرار می‌گيرد که پيامد آن بارش‌های سنگين و جاری شدن سيل در اين شهرستان خواهد بود.

شکوهی پاکسازی مسيل‌ها و کانال‌های انتقال آب بخصوص عشاير، عدم اطراق در حاشيه رودخانه‌ها، عدم چرای دام در ارتفاعات و اجتناب از صعود به قله‌ها را خواستار شده است.

وی افزود: از تمامی ظرفيت‌های ماشين آلات بخش دولتی برای کاهش خسارات و مديريت بهينه سيلاب استفاده می‌شود.

شکوهی ادامه داد: به شيلات‌داران در اين زمينه اطلاع‌رسانی و هشدار داده شد، تيم‌های امدادی و خدمات‌رسان همچون هلال احمر، برق، آب و ارتباطات در مناطق آسيب‌پذير حضور يافته تا در صورت بحران و بروز خسارت در کوتاه‌ترين زمان ممکن به رفع مشکل اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان اردل از مردم و شهروندان به‌ويژه روستاييان و عشاير شهرستان خواست چنانچه در مناطق در معرض سيلاب قرار دارند از حضور در مسيل و رودخانه‌ها اجتناب کنند.
 
هر چقدر به آخر هفته نزدیک‌تر می‌شدیم هشدارها و نگرانیها بیشتر می‌شد و با وجود سیل استهبان و سیستان بلوچستان بیم‌ها و ترس‌ها قوت می‌گرفت.
 
تا جایی که ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار این استان یک روز قبل از ورود سامانه بارشی در آخرین لحظات تشکیل جلسه داد و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص به مدیران ابلاغ و همه مرخصی‌ها لغو شدند.
 
 
آماده باش کامل دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح برای عبور از بحران/ کلیه مرخصی ها تا دوشنبه هفته آینده لغو است
 
غلامعلی حیدری در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از تجربیات قبل استفاده کنید تا بتوانیم کمترین خسارت را به واسطه فعالیت سامانه بارش داشته باشیم.
 
وی افزود: همه مدیران ستادی باید طی چند روز آینده در محل کار خود حاضر باشند، کلیه مرخصی ها و ماموریت های غیرمرتبط تا روز دوشنبه هفته آینده لغو است، این موضوع برای شهرستان ها هم صادق است.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رسانه ها اطلاع رسانی کامل درخصوص وضعیت پیش رو در روزهای آینده به مردم داشته باشند، همچنین به عشایر اعلام شود از اطراق در اطراف مسیل ها و رودخانه ها به جد خودداری کنند. 
 
حیدری با تاکید بر اینکه بخشداران و دهیاران باید درخصوص وظایفشان طی چند روز آینده کاملا توجیه شوند، عنوان کرد: کشاورزان محصولات خود را جمع آوری کرده و مراقبت های لازم در این خصوص از سوی دستگاه های متولی انجام شود تا کمترین آسیب ها و خسارت ها متوجه آنان شود.
 
وی خاطرنشان کرد: آمادگی دستگاه های امدادرسان و عدم قطع خدمات بسیار مهم است، به هیچ عنوان خدمات امدادی نباید متوقف شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سرکشی و لایروبی مسیل ها، سیل بندها، بندهای خاکی و سدها توسط دستگاه های ذی ربط انجام شود.
 
حیدری بیان کرد: شهرداران سراسر استان به همراه نیروهای تحت امر در آمادگی کامل باشند.
 
وی تاکید کرد: در مناطق پُر خطر شهرها ستاد جانبی کنترل بحران تشکیل شود و از ماشین آلات و تجهیزات دستگاه های دیگر برای تجهیز این ستادها استفاده شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: راهداری و حمل و نقل، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه هایی که پروژه های عمرانی دارند، تمهیدات لازم برای مراقبت از کارگاه ها و تجهیزات خود را بیندیشند.
 
حیدری اظهار داشت: در بخش شمال استان که بارندگی بیشتر است تمهیدات بیشتری اندیشیده شود برای مثال از تجهیزات پیمانکاران استفاده شود.
 
وی افزود: مراقبت های لازم مثلا مسدود کردن مناطق گردشگری انجام شود تا گردشگرانی که با وضعیت استان آشنا نیستند در این اماکن حضور پیدا نکنند، همچنین خطوط انتقال نفت در سرخون باید بررسی و کنترل شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر نیاز است آب پشت سد کارون ۴ آزاد سازی شود این مسئله از سوی سازمان آب پیگیری شود و تاسیسات سد خرسان ۳ نیز تحت کنترل باشد.
 
حیدری عنوان کرد: همگی آمادگی کامل داشته باشند تا بارندگی ها بدون هیچ آسیب جدی به جان و مال مردم سپری شود، مدیران و زیرمجموعه آن ها در صحنه باشند و نیروهای مسلح نیز آمادگی لازم را داشته باشند تا هم در بحث تامین امنیت و هم در صورت نیاز امدادرسانی وارد عمل شوند.
 
در ستاد استانی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مدیران استانی تلاش کردند آخرین تمهیداتی که اندیشیده‌اند را بیان کنند و تصمیمات نهایی را تصویب کنند.
 
در همین ستاد مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز آخرین هشدارهای هواشناسی را عنوان کرد تا همگان بدانند قرار است به چه واقعه‌ایی مواجه شوند.
 
پیش‌بینی ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متری بارش در چهارمحال و بختیاری/ زمین خشک جاری شدن روان‌آب‌ها را تشدید می‌کند
 
مهران چراغ پور در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: قسمت هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر تحت تاثیر سامانه بارشی خواهند بود.
 
وی افزود: بارش‌های سامانه بارشی پیش رو در فصلی رخ می‌دهد که زمین خشک است و نفوذ آب به داخل خاک کمتر اتفاق می‌افتد، لذا باعث جاری شدن سیل و روان آب‌ها در منطقه وقوع می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر وقت امروز رطوبت در منطقه وارد شده و شمال استان درگیر بارندگی‌ها می‌شود که میزان کمی است.
 
چراغ‌پور عنوان کرد: از فردا پنجشنبه بیشترین بارش‌ها را در منطقه امام‌قیس بروجن شاهد خواهیم بود و هر چه به سمت شهرستان کیار پیش رویم از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود در امام قیس حدود ۱۰ میلی متر و در بروجن ۵ میلی متر بارش به وقوع بپیوندد.
 
وی خاطرنشان کرد: روز جمعه بارش‌ها کل استان چهارمحال و بختیاری به جزا مناطق جنوبی مثل لردگان و خانمیرزا را فرامی‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارش در مناطق تحت اثر سامانه بارشی به‌وقوع بپیوندد.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روز شنبه نیز همچنان شاهد فعالیت سامانه بارشی هستیم، اضافه کرد: در مناطق جنوبی استان بارش‌ها تقویت می‌شود به‌گونه‌ایی که نقشه‌ها نشان می‌دهد در شهرستان‌های خانمیرزا و بروجن بالغ بر ۵۰ میلی متر بارش رخ می‌دهد، فعالیت این سامانه در روز شنبه به لردگان و بخش‌هایی از شهرستان اردل نیز گسترش پیدا خواهد کرد.
 
چراغ‌پور با تاکید بر اینکه بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر بارش در اثر فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری به وقوع خواهد پیوست، بیان کرد: در روز یکشنبه بارش‌ها به صورت هسته‌ایی است و باز شهرستان بروجن بیشترین بارش را خواهد داشت، سیستم بارشی تا روز دوشنبه مهمان استان است.
 
وی تصریح کرد: با تغییرات نقشه‌های هواشناسی به کررات اطلاعیه‌های زرد و نارنجی صادر شده و ممکن است فردا با تغییرات احتمالی حتی به وضعیت قرمز هم برسیم که اطلاعیه صادر می‌شود.
بلاخره روز موعود فرارسید و بارش‌های گسترده چهارمحال و بختیاری را فراگرفت، اولین ترکش این بارش‌ها نصیب روستای بارده از توابع شهرستان بن شد و این روستا کاملا در محاصره سیل ویرانگر قرار گرفت.
 
شدت سیل تا حدی بود که بسیاری از خانه‌ها را تخریب کرد، به برخی دیگر آسیب جدی وارد کرد، احشام و دام مردم را از بین برد و در نهایت هر چه بر سر راهش قرار داشت از خودرو گرفته تا درخت و... را از جا کنده و با خود برد.
 
 
خسارت شدید سیل در روستای بارده/ کلیه نیروهای امدادی در محل روستا حضور دارند
 
خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، در جمع خبرنگاران این استان، اظهار کرد: همانگونه که پیش‌بینی شده بود، بارندگی‌های امروز عصر با شدت بسیاری در اکثر نقاط استان به وقوع پیوست.
 
وی با اشاره به اینکه در بیشتر نقاط چهارمحال و بختیاری گزارش بارندگی داشتیم، افزود: شدت بارندگی‌ها تا این لحظه در برخی نقاط استان برای مثال روستای بارده و روستاهای اطراف شهرستان بن شدت بسیار بیشتری داشته است.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر روستای بارده در محاصره سیل است اما خوشبختانه خطر جانی اهالی روستا را تهدید نمی‌کند و مردم در مناطق امن اسکان داده شده‌اند.
 
کیانی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی بارندگی‌ها همچنان ادامه دارند، عنوان کرد: همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده ۵۰ میلی‌متر باران در عرض کمتر از ۴۵ دقیقه در روستای بارده باریده و آب‌ها از سراسر مسیل‌ها جاری شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط تحت مدیریت و کنترل است، نیروهای امدادی همچون هلال احمر، سپاه، نیروهای خدماتی مثل آب، برق، گاز و... در محل روستا حضور دارند.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در شهرستان‌های کوهرنگ، بروجن و شهرکرد گزارش آبگرفتگی معابر داشتیم اما خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از تلفات جانی مخابره نشده اما خسارت مالی در روستای بارده بسیار زیاد است.
 
کیانی بیان کرد: اکثر منازل دچار آبگرفتگی هستند، برخی تخریب شدند و تعدادی از پل‌ها در مسیر رودخانه‌ها نیز تخریب شدند.
 
بلافاصله پس از وقوع سیل در روستای بارده، گروه‌های جهادی، روحانیون، مردم، مسؤولان و هر کسی که توانست و از دستش کاری برمی‌آمد راهی بارده شدند تا در کنار مردم روستا تلاش کنند زندگی سیل برده آن‌ها را سروسامان بخشند.

 
نیروهای امدادی و ارزیاب در روستای بارده حضور دارند/ پیگیری جبران خسارت ها در این روستا هستیم
 
غلامعلی حیدری صبح روز بعد از وقوع سیل در روستای سیل زده بارده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس هشدارهای هواشناسی که قبلا اعلام شده بود ستاد بحران این استان روز چهارشنبه تشکیل و تقسیم کار شد.
 
وی افزود: به فرمانداران و کلیه اعضای ستاد بحران ماموریت چهارمحال و بختیاری آماده باش داده و مرخصی ها لغو شد، بخشداران، دهیاران و ... درخصوص وظایف خود توجیح شدند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه به دلیل تمهیدات اندیشیده شده و آمادگی مناسبی که وجود داشت با وجود بارندگی شدید، تلفات جانی از هیچ منطقه در استان گزارش نشده است.
 
حیدری عنوان کرد: تعداد قابل توجهی مسافر و گردشگر در کنار تفرجگاه های استان حضور یافته بودند که با حضور نیروهای امدادی به خارج از مناطق خطر هدایت شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از روستاهایی که آسیب جدی دید بارده بود که به موقع نیروهای امدادی در محل حضور پیدا کردند، اگر حضور به لحظه این نیروهای امدادی نبود خسارات شدیدتر می شد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران استان به صورت میدانی از روستای بارده بازدید کرد، نیروهای امدادی در محل حضور دارند و ارزیاب ها برای برآورد خسارت اعزام شدند.
 
حیدری تاکید کرد: پیگیری های لازم انجام می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن خسارت های ناشی از سیل که به مردم وارد شده است جبران شود.
 
امداد رسانی گروه های جهادی به سیل زدگان بارده
 
سرهنگ هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: به دستور سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و طی ماموریتی که ایشان به بسیج سازندگی سپردند، از تمام امکانات و گروه‌های جهادی برای خدمات رسانی بیشتر به مردم روستا بارده استفاده می‌شود.
 
وی گفت: ظرفیت هر گروه جهادی بیش از ۱۰ تا ۱۵ نفر است و امداد و کمک رسانی به آسیب‌دیدگان سیل در بخش‌های پزشکی، دامپزشکی و گروه‌های جهادی با تمام  امکانات و ظرفیت تا پایان عملیات امدادی ادامه خواهد داشت.
 
فولادی اظهار داشت:هم‌اکنون برای امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده و منازل مسکونی نیاز به تجهیزات، امکانات و نیروی لجستیک است.
 
مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 30 گروه جهادی هم اکنون در حال امدادرسانی به مردم سیلزده بارده هستند، تصریح کرد: 20 گروه جهادی نیز پس از تجهیز شدن در این منطقه حضور خواهند یافت.
 
فولادی خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان های استان گروه های جهادی به فراخور آسیب های وارده در مناطق سیلزده حضور فعال دارند و به مردم آسیب دیده امدادرسانی می کنند.
 
تنها چند ساعت در روز وقت بود تا کمی از مشکلات سیل در روستای بارده حل شود، چون بنابر اعلام هواشناسی بارش‌های جدید در راه بود و این امکان وجود داشت که شدیدتر از روز قبل بر خرابی‌ها آوار شود.
 
آب سالم در شبکه‌ آبرسانی بارده جریان دارد
 
ارژنگ شمسی پور مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بن در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با پیگیری و کنترل شبانه روزی پرسنل شرکت آب و فاضلاب، آب سالم و بهداشتی در شبکه توزیع روستای بارده برقرار است.
 
وی افزود: پس از وقوع سیل ناشی از بارش‌های روز گذشته تیم های نظارتی و کنترل کیفیت آب با حضور در محل پس از انجام نمونه برداری های مختلف اعلام کردند روستاییان در بارده اطمینان خاطر داشته باشند که آب شرب شبکه روستا کاملا سالم است و هیچگونه نگرانی از بابت مصرف آب وجود ندارد.
 
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بن ادامه داد: شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری بلافاصله پس از وقوع سیل اکیپ های مختلف اعم از تانکرهای آبرسانی سیار، خودروهای کمک دار و اکیپ رفع حوادث را به منطقه اعزام نمود.
 
 
 
برق ۱۰۰ درصد مشترکین روستای سیل زده بارده وصل شد
 
مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با حضور در روستای سیل زده بارده و بازدید از آخرین وضعیت اصلاح شبکه های برق رسانی این منطقه، گفت: پس از جاری شدن سیل روز گذشته در روستای بارده با تلاش شبانه روزی اکیپ های عملیاتی این شرکت، برق ۹۰ درصد مشترکین در همان ساعات اولیه وصل شد.

وی تصریح کرد: ۱۰ درصد مشترکین نیز پس از رفع نقاط حادثه خیز و ایمن‌سازی محل، طی روز جاری برق دار شدند و در حال حاضر همه مشترکین این روستا از برقی مطمئن و پایدار بهره مند هستند.
 
 
 
تشکیل قرارگاه در روستای بارده/ لزوم انجام سریع اقدامات برای آمادگی جهت بارندگی‌های پیش‌رو
 
غلامعلی حیدری در ستاد مدیریت بحران که به دلیل سیل در روستای بارده تشکیل شده بود، اظهار کرد: سنگین ترین بارندگی در روستای بارده به‌وقوع پیوست یعنی ۵۰ میلی متر که در عرض ۴۵ دقیقه در این روستا بارید و بسیار بی سابقه بود.
 
وی افزود: خسارت‌های مالی اجتناب ناپذیر است، خوشبختانه خسارت جانی رخ نداد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر در همان ابتدای وقوع سیل نیروهای امدادی حاضر نمی‌شدند به دلیل حضور گردشگران و زائران در اطراف امام زاده بارده قطعا تلفات بالاتر می‌رفت.
 
حیدری عنوان کرد: وجود پل نامناسب، ساخت ساختمان در بستر رودخانه و... باعث بروز سیل در بارده شد.
 
وی خاطرنشان کرد: بارندگی قطعا با حجم بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد، لذا اعضای ستاد بحران استان و فرمانداران باید مراقبت را دوچندان کنند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با وجود خسارتی که در روستا به بار آمده اما مردم ۳۰۰ غذا پخت کرده و در میان نیروهای امدادی توزیع کردند، اضافه کرد: این اوج همکاری و نجابت مردم روستای بارده است.
 
حیدری بیان کرد: مسؤولیت مستقیم در روستای بارده برعهده فرماندار، معاون امور عمرانی استانداری و مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری است و بدون هماهنگی هیچ کس از روستا نباید خارج شود.
 
وی تاکید کرد: بعد از تشکیل سریع قرارگاه تقسیم بندی وظایف بین نیروهای مردمی، امدادی، نظامی و انتظامی انجام شود و پاکسازی محل امام زاده برعهده نیروهای محیط زیست باشد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسؤولان مربوطه با دقت برآورد دقیق و همه جانبه از خسارات وارده در بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات آب، برق، گاز، امام زاده، خانه‌ها و...در روستای بارده داشته باشند.
 
حیدری اظهار داشت: لایروبی مسیل‌ها همچنان در دستور کار باشد و سریع‌تر این مهم انجام شود.
 
وی افزود: آب شرب و غذا اگر لازم است در تامین و در بین مردم توزیع شود، اگر موانعی در کنار رودخانه‌ها و بستر آن وجود دارد سریع‌تر برطرف شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروی انتظامی در ورودی روستا ایست بازرسی مستقر کند و گشت امنیتی هم در روستا ایجاد شود تا امنیت مردم تامین شود.
 
حیدری عنوان کرد: پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شود تا چنانچه دوباره بارندگی به وقوع پیوست شاهد تلفات جانی نباشیم.
 
خسارت‌های سیل در چهارمحال و بختیاری صرفا منوط به روستای بارده نشد، سیل شهرها و روستاهای بیشماری در شهرستان‌های شهرکرد، بن، کوهرنگ، بروجن و... را در بر گرفت و علاوه بر فوت دو نفر، از بین رفتن احشام عشایر و روستاییان منجر به آسیب جدی به این شهرها و روستاها شد.
 
طی امروز و فردا نیز همچنان حالت آماده باش در استان حاکم است چراکه براساس اعلام هواشناسی همچنان نقشه‌ها در حال تغییر هستند و هر آن ممکن است ابرها دوباره سرباریدن داشته باشند.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۳:۴۲

30 Jul 2022