۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۵۱۲۷۳
یک استاد دانشگاه:

بازاریابی مجازی فرصتی طلایی برای کسب و کارهای دانش بنیان

یک استاد دانشگاه گفت: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند گسترش‌دهنده شرکت‌های دانش‌بنیان باشد بحث اینترنت و فضای مجازی و زیرساخت‌ها در این زمینه است.
بازاریابی مجازی فرصتی طلایی برای کسب و کارهای دانش بنیان
بهمن قدمی کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فضای اقتصادی سطح بین‌الملل بر مبنای تکنولوژی اطلاعات و اینترنت پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در گذشته نه‌چندان دور وقتی یک کسب و کار مانند یک مغازه در جایی تاسیس می‌شد نیاز بود که از فضای فیزیکی خوب، دکوراسیون زیبا و جایگاه مناسب برخوردار باشد، تا بتواند فروش و درآمد خوبی داشته باشد تصریح کرد: امروزه شاهدیم بسیاری از کسب و کارهای پرفروش که در حوزه توزیع و فروش کالا و خدمات مختلف درحال فعالیت هستند بیس اصلی و تمرکز اصلی‌شان بر فضای مجازی و بر بستر اینترنت است.
 
قدمی تاکید کرد: باید در فضای تولیدی در اشتغال یک نگاه جامع به بحث فضای مجازی و اینترنت داشته باشیم، وقتی از شرکت‌های دانش‌بنیان صحبت می‌شود منظورمان کسب و کارهایی است که مبنایشان و پایگاه اصلی رشد و ترغی‌شان بر دانش و تخصص بنا شده است.
 
این استاد دانشگاه یادآور شد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند گسترش‌دهنده شرکت‌های دانش‌بنیان باشد بحث اینترنت و فضای مجازی و زیرساخت‌ها در این زمینه است.
 
قدمی با اشاره به اینکه امروزه اکثر افراد گوشی هوشمند دارند و این ظرفیت خوبی است افزود: افراد می‌توانند از این فضا کسب درآمد کنند و بنابراین شرکت‌های فعال در این زمینه باید بدانند فضای کسب درآمد تغییر کرده و لازم است تمرکزشان را بر این فضا بگذارند، این درحالی است که ماهیت کسب و کارها نیز تغییر کرده است.
 
این کارشناس اقتصادی بیان داشت: در گذشته اگر کسی قصد خرید کالایی را داشت در مغازه این کالا را پیدا می‌کرد اما امروزه فرد درحالی که روی مبل خانه خود نشسته، می‌تواند وارد نرم افزار شود و کالای مورد علاقه خود را خریداری کند، این یعنی فرد در گذشته نیازمند بود برای خرید کالا وقت و انرژی بگذارد و در محل فروش حاضر می‌شد اما امروزه این مسیر کوتاه شده و کمتر از چند ثانیه شده است.
 
وی با بیان اینکه فضای خرید و فروش این روزها بسیار گسترده شده است تا جایی که تنوع خرید و فروش‌ها در آن گسترش یافته و حتی مواد غذایی، پوشاک و همه کالاهای اساسی هم در این فضای قابل خرید است خاطرنشان کرد: اگر با دقت نگاه کنیم خواهیم دید که درآمدها و کسب ثروت به این سمت رفته است.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۴۴:۰۱

30 Jul 2022