۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۵۱۲۶۷
در جلسه مدیریت بحران در روستای سیل زده بارده مطرح شد

تشکیل قرارگاه در روستای بارده/ لزوم انجام سریع اقدامات برای آمادگی جهت بارندگی‌های پیش‌رو

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل قرارگاه در روستای بارده، گفت: مسؤولیت مستقیم در این روستا برعهده فرماندار، معاون امور عمرانی استانداری و مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری است و بدون هماهنگی هیچ کس از روستا نباید خارج شود.
تشکیل قرارگاه در روستای بارده/ لزوم انجام سریع اقدامات برای آمادگی جهت بارندگی‌های پیش‌رو
به گزارش جهانبین نیوز; غلامعلی حیدری ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران که به دلیل سیل در روستای بارده تشکیل شده بود، اظهار کرد: سنگین ترین بارندگی در روستای بارده به‌وقوع پیوست یعنی ۵۰ میلی متر که در عرض ۴۵ دقیقه در این روستا بارید و بسیار بی سابقه بود.
 
وی افزود: خسارت‌های مالی اجتناب ناپذیر است، خوشبختانه خسارت جانی رخ نداد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر در همان ابتدای وقوع سیل نیروهای امدادی حاضر نمی‌شدند به دلیل حضور گردشگران و زائران در اطراف امام زاده بارده قطعا تلفات بالاتر می‌رفت.
 
حیدری عنوان کرد: وجود پل نامناسب، ساخت ساختمان در بستر رودخانه و... باعث بروز سیل در بارده شد.
 
وی خاطرنشان کرد: بارندگی قطعا با حجم بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد، لذا اعضای ستاد بحران استان و فرمانداران باید مراقبت را دوچندان کنند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با وجود خسارتی که در روستا به بار آمده اما مردم ۳۰۰ غذا پخت کرده و در میان نیروهای امدادی توزیع کردند، اضافه کرد: این اوج همکاری و نجابت مردم روستای بارده است.
 
حیدری بیان کرد: مسؤولیت مستقیم در روستای بارده برعهده فرماندار، معاون امور عمرانی استانداری و مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری است و بدون هماهنگی هیچ کس از روستا نباید خارج شود.
 
وی تاکید کرد: بعد از تشکیل سریع قرارگاه تقسیم بندی وظایف بین نیروهای مردمی، امدادی، نظامی و انتظامی انجام شود و پاکسازی محل امام زاده برعهده نیروهای محیط زیست باشد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسؤولان مربوطه با دقت برآورد دقیق و همه جانبه از خسارات وارده در بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات آب، برق، گاز، امام زاده، خانه‌ها و...در روستای بارده داشته باشند.
 
حیدری اظهار داشت: لایروبی مسیل‌ها همچنان در دستور کار باشد و سریع‌تر این مهم انجام شود.
 
وی افزود: آب شرب و غذا اگر لازم است در تامین و در بین مردم توزیع شود، اگر موانعی در کنار رودخانه‌ها و بستر آن وجود دارد سریع‌تر برطرف شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروی انتظامی در ورودی روستا ایست بازرسی مستقر کند و گشت امنیتی هم در روستا ایجاد شود تا امنیت مردم تامین شود.
 
حیدری عنوان کرد: پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شود تا چنانچه دوباره بارندگی به وقوع پیوست شاهد تلفات جانی نباشیم.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۵۹:۲۰

29 Jul 2022