۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۵۱۲۵۶
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

پیش‌بینی ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متری بارش در چهارمحال و بختیاری/ زمین خشک جاری شدن روان‌آب‌ها را تشدید می‌کند

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر بارش در اثر فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری به وقوع خواهد پیوست، گفت: در روز یکشنبه بارش‌ها به صورت هسته‌ایی است و باز شهرستان بروجن بیشترین بارش را خواهد داشت، سیستم بارشی تا روز دوشنبه مهمان استان است.
پیش‌بینی ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متری بارش در چهارمحال و بختیاری/ زمین خشک جاری شدن روان‌آب‌ها را تشدید می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز; مهران چراغ پور عصر امشب در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: قسمت هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر تحت تاثیر سامانه بارشی خواهند بود.
 
وی افزود: بارش‌های سامانه بارشی پیش رو در فصلی رخ می‌دهد که زمین خشک است و نفوذ آب به داخل خاک کمتر اتفاق می‌افتد، لذا باعث جاری شدن سیل و روان آب‌ها در منطقه وقوع می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر وقت امروز رطوبت در منطقه وارد شده و شمال استان درگیر بارندگی‌ها می‌شود که میزان کمی است.
 
چراغ‌پور عنوان کرد: از فردا پنجشنبه بیشترین بارش‌ها را در منطقه امام‌قیس بروجن شاهد خواهیم بود و هر چه به سمت شهرستان کیار پیش رویم از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود در امام قیس حدود ۱۰ میلی متر و در بروجن ۵ میلی متر بارش به وقوع بپیوندد.
 
وی خاطرنشان کرد: روز جمعه بارش‌ها کل استان چهارمحال و بختیاری به جزا مناطق جنوبی مثل لردگان و خانمیرزا را فرامی‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارش در مناطق تحت اثر سامانه بارشی به‌وقوع بپیوندد.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روز شنبه نیز همچنان شاهد فعالیت سامانه بارشی هستیم، اضافه کرد: در مناطق جنوبی استان بارش‌ها تقویت می‌شود به‌گونه‌ایی که نقشه‌ها نشان می‌دهد در شهرستان‌های خانمیرزا و بروجن بالغ بر ۵۰ میلی متر بارش رخ می‌دهد، فعالیت این سامانه در روز شنبه به لردگان و بخش‌هایی از شهرستان اردل نیز گسترش پیدا خواهد کرد.
 
چراغ‌پور با تاکید بر اینکه بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر بارش در اثر فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری به وقوع خواهد پیوست، بیان کرد: در روز یکشنبه بارش‌ها به صورت هسته‌ایی است و باز شهرستان بروجن بیشترین بارش را خواهد داشت، سیستم بارشی تا روز دوشنبه مهمان استان است.
 
وی تصریح کرد: با تغییرات نقشه‌های هواشناسی به کررات اطلاعیه‌های زرد و نارنجی صادر شده و ممکن است فردا با تغییرات احتمالی حتی به وضعیت قرمز هم برسیم که اطلاعیه صادر می‌شود. 
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۲۰:۱۹:۳۰

27 Jul 2022