۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۵۱۲۴۷
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)؛

عدم مدیریت در توزیع نهاده‌های دامی، اتفاقات ناگواری را رقم زد/ بسیج و جهاد کشاورزی، همگام برای رفع مشکلات

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: در سال‌های گذشته در زمینه توزیع نهاده‌های دامی ایراداتی وجود داشت و مدیریت لازم در این خصوص صورت نگرفت، این عدم مدیریت صحیح منجر شد تا دام مولد سبک سنگین به کشتارگاه برود.
عدم مدیریت در توزیع نهاده‌های دامی، اتفاقات ناگواری را رقم زد/ بسیج و جهاد کشاورزی، همگام برای رفع مشکلات
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) صبح امروز در جلسه ستاد رفع محدودیت قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فلسفه تشکیل رده‌های مختلف بسیج کمک به دولت‌ها در دوره‌های مختلف است.
 
وی افزود: هر کدام از این رده‌های بسیج با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی ادارات مربوطه به انجام شرح وظایف خود می‌پردازند.
 
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ادامه داد: با تشکیل سازمان نظام مهندسین کشاورزی در سال‌های گذشته خدمات ارزشمندی از سوی بسیجیان عضو این سازمان در سطح کشور انجام گرفته است و در جهت خودکفایی در گندم، جو، ذرت، کلزا و... قدم‌های مهمی از سوی این سازمان برداشته شد.
 
اکبری عنوان کرد: علت اینکه تا الان در خوکفایی برخی از محصولات استراتژیک موفق نبودیم عدم آسیب شناسی در بهره‌وری منابع و کاشت، داشت و برداشت با توجه به موقعیت جغرافیایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در بحث سلامت و امنیت غذایی مشکلات زیادی وجود دارد، از مسائل مربوط به تراریخته تا دیگر مواردی که جدیدا در زمینه محصولات کشاورزی وارد شده است و بعضا بیماری‌هایی را نیز به دنبال دارد.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: مجموعه بسیج مهندسین کشاورزی در قالب طرحی به نام طرح همگام با کشاورز، تلاش می‌کند تا کشاورزان را آموزش دهد و در بخش دیگری از وظایف خود به آسیب شناسی ضرورت‌های بخش کشاورزی بپردازد.
 
اکبری با اشاره به اینکه بین مجموعه‌های مربوط به جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی باید هم‌افزایی وجود داشت باشد، بیان کرد: در سال‌های گذشته در زمینه توزیع نهاده‌های دامی ایراداتی وجود داشت و مدیریت لازم در این خصوص صورت نگرفت، این عدم مدیریت صحیح منجر شد تا دام مولد سبک سنگین به کشتارگاه برود.
 
وی تاکید کرد: نهاده دولتی وجود داشت اما به دست دامدار نمی‌رسید و در بازار آزاد توزیع می‌شد، این مشکل در چهارمحال و بختیاری نیز وجود داشت و اتفاقات ناگواری در این خصوص رخ داد.
 
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تصریح کرد: امروز امیدآفرینی یکی از ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، مردم باید امیدوار باشند و این از تاکیدات مقام معظم رهبری است.
 
اکبری اظهار داشت: اگر جهاد کشاورزی در استانی به خوبی عمل کند، 50 درصد مشکلاتی موجود در آن استان حل می‌شود، حتی اخیرا نظارت و کنترل بر اقلام مصرفی در بازار نیز برعهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است که مسؤولیت این مجموعه را دوچندان می‌کند.
 
وی افزود: همه بخش‌های زیرمجموعه کشاورزی ازجمله زراعت، باغبانی، شیلات و... دارای آسیب‌هایی هستند که باید شناسایی شوند تا در کالاهای استراتژیک به خودکفایی برسیم.
 
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ادامه داد: در زمینه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری با توجه به وجود منابع آبی از بسیاری از استان‌ها فاصله داریم.
 
اکبری عنوان کرد: جلسات هم‌اندیشی و هیات‌های اندیشه‌ورز بین مجموعه جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و معضلات را رفع کند، باید با اتخاذ تدابیر لازم بسیجیان را پای کار آورد تا بتوان با استفاده از ظرفیت آن‌ها در زمینه کشاورزی شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۴۱:۲۳

27 Jul 2022