۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۵۱۲۴۰
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

مردم با اطلاع‌رسانی به‌موقع جنگلبانان را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یاری کنند

کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم می‌توانند با اطلاع‌رسانی به‌موقع جنگلبانان را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یاری کنند و شماره‌های 139 و 1504، آماده امدادرسانی به جنگل هستند و مردم می‌‌توانند با تماس با این شماره‌ها خطراتی که جنگل‌ها را تهدید می‌کنند را اطلاع‌رسانی کنند.
مردم با اطلاع‌رسانی به‌موقع جنگلبانان را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یاری کنند
هومان خاکپور کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: منابع طبیعی به‌عنوان یکی از ثروت‌ها و دارایی‌های هر کشور محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حفاظت از این سرمایه‌های ملی کشور بر عهده همگان است و همه شهروندان آن سرزمین موظف هستند از این دارایی مراقبت کنند، تصریح کرد: به لحاظ قوانینی که در کشور جاری است به‌صورت تخصصی افرادی وظیفه حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی را دارند.
 
خاک‌پور افزود: گاهی یک دستگاه مانند منابع طبیعی یا سازمان جنگل‌ها و یا محیط زیست در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه وظیفه حفاظت از این منابع را بر عهده دارد.
 
این کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: افرادی که کار حفاظت از جنگل‌ها را انجام می‌دهند جنگلبانان هستند و مردم به‌عنوان یک شهروند و به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی هر کدام در برابر حفاظت از جنگل‌ها و مراتع مسئولیت دارند جنگلبان مسئول حفاظت مستقیم از جنگل است و وظیفه تخصصی برعهده دارد.
 
وی بیان داشت: جنگلبان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برای حفاظت از جنگل‌ها را کسب کرده است و به‌عنوان ضابط قضایی خاص وظیفه حفاظت از جنگل‌ها را بر عهده دارد.
 
خاک‌پور تاکید کرد: مردم می‌توانند با اطلاع‌رسانی به‌موقع جنگلبانان را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یاری کنند، شماره‌های 139 و 1504، آماده امدادرسانی به جنگل هستند و مردم می‌‌توانند با تماس با این شماره‌ها خطراتی که جنگل‌ها را تهدید می‌کنند را اطلاع‌رسانی کنند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۲:۵۷

26 Jul 2022