۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۵۱۲۱۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد

بستری ۱۰۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان/ توصیه جدی، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند، از این تعداد پنج نفر در ICU بستری که حال یک نفر بد گزارش شده و مجبور به استفاده از دستگاه برای وی هستیم.
بستری ۱۰۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان/ توصیه جدی، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است
به گزارش جهانبین نیوز؛ ارسلان خالدی فر ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند، از این تعداد پنج نفر در ICU بستری که حال یک نفر بد گزارش شده و مجبور به استفاده از دستگاه برای وی هستیم.
 
وی افزود: رنگ بندی کرونایی در چهارمحال و بختیاری به سرعت در حال تغییر است، در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، اردل، فارسان و کیار قرمز گزارش شده است، همچنین شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و شهرستان های سامان، بن، لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر در ۳۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی که به پزشک دسترسی دارند، واکسیناسیون انجام می شود و در ۱۸ مرکز منتخب نمونه گیری کووید انجام می شود.
 
خالدی فر با تاکید بر اینکه توصیه جدی همچنان تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است، عنوان کرد: گونه جدید که در بین مردم شیوع پیدا کرده است همان اُمیکرون BA5 است، همچنین گونه جدید BA275 در هند شناسایی شده است.
 
وی با اشاره به عادی انگاری ایجاد شده درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: در سطح شهر و بسیاری ادارات استفاده از ماسک جدی گرفته نمی شود.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه با برگزاری مراسمات عروسی مواجه ایم و در ادامه نیز آیین های عزاداری ایام محرم را داریم، اضافه کرد: تهویه مدارس از همین الان باید بررسی و مشکلات آن رفع شود.
 
خالدی فر بیان کرد: وضعیت کرونا در استان های دیگر به ویژه در استان های همجوار حادتر است لذا مسافران و گردشگرانی که در مراکز اقامتی این استان ساکن می شوند باید حداقل دوز سوم و حداکثر دوز یادآور را دریافت کرده باشند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۳:۰۷

23 Jul 2022