:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> انتصاب عطا الله ابراهیمی، به عنوان معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۵۱۱۸۷
در آیینی با حضور مسؤولان کشوری صورت گرفت

انتصاب عطا الله ابراهیمی، به عنوان معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور

عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سمت معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور منصوب شد.
انتصاب عطا الله ابراهیمی، به عنوان معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سمت معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور منصوب شد.
 
این جلسه با حضور سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسوولان کشوری برگزار شد.
 
سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این آیین اظهار کرد: حوزه معاونت آموزش و ترویج یکی از حوزه هایی است که مستقیما با حوزه های اجرایی در ارتباط است.
 
وی افزود: معاونت آموزش و ترویج به یک بزرگراه رسیده که می تواند سرعت بگیرد و به زودی شاهد یک تحول عمیق در بخش بهره وری خواهیم بود، برای ما قابل قبول نیست که سطح زیر کشت گندم آبی ۲ میلیون هکتار و گندم دیم ۴ میلیون هکتار باشد ولی وارد کننده گندم باشیم.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: فاصله ایی که بین منابع موجود و بهره وری وجود دارد باید پر شود.
 
در ادامه این آیین محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن گذشته بخش کشاورزی و تولید غذا، اگر جایی توفیقی داشتم به دلیل توجه به حوزه علم و حضور کارشناسان در این بخش بوده است.
 
وی افزود: هر کار تحقیقاتی در حوزه کشاورزی باید یک پیوست تحقیقاتی داشته باشد و این لازمه رشد و توسعه بخش کشاورزی است.
 
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور تشکیل شده و توفیقات بسیاری نیز در این حوزه کسب کرده است.
 
برومندی عنوان کرد: به حوزه باغبانی کمتر توجه شده است که علت آن در عدم سیاست گذاری مناسب و عدم توجه به اقلیم ایران است، در توسعه کشاورزی پایدار آب و خاک برای ما امانت است که باید به آیندگان منتقل شود.
 
وی افزود: روند مصرفی که هم‌اینک در کشور وجود دارد شرایط بسیار سختی را یک دهه آینده برای این کشور رقم خواهد زد.
 
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اصلاحات اراضی باعث خرد شدن زمین‌های کشاورزی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد کشاورزان زیر ۵ هکتار زمین در اختیار دارند.
 
وی اضافه کرد: چند ردیف اعتباری که در حوزه باغبانی وجود داشت در سال‌های متمادی یا تخصیص اعتبار صفر داشته یا برای اصلاح و توسعه باغات در کل کشور تنها ۱۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یافت.
 
برومندی بیان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی توسعه یافتگی هر کشوری ضریب مکانیزاسیون در آن کشور است، که این شاخص در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار نگران کننده و ضعیف است.
 
وی تاکید کرد: در حوزه برداشت، دچار عقب ملندگی جدی و تاریخی هستیم که باید رفع شود، همچنین با توجه به شرایط اقلیمی باید درمورد نحوه باغبانی در کشور تأملی داشته باشیم.
 
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در حوزه باغبانی نهال است که در کشور وضعیت بدی داشتیم، گفت: این مسئله در دو سال اخیر با ورود بخش تحقیقات دچار توفیقات و تحولات خوبی شده است.
 
در انتهای این نشست عطا الله ابراهیمی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز اظهار کرد: همه عناصر تولید به بحث آب و خاک و سرمایه‌های فیزیکی منوط می‌شوند.
 
وی افزود: یکی از سرمایه‌هایی که همیشه مغفول می‌ماند سرمایه انسانی و دانش است که در حوزه کشاورزی وجود دارد.
 
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: اکثر فعالین در حوزه کشاورزی دانش و تجربه بسیاری دارند اما آنگونه که باید و شاید به سمت بهره‌برداری سوق پیدا نمی‌کند.
 
ابراهیمی بحث ترویج را حلقه اتصال دهنده بین تصمیم گیرندگان، بهره‌برداران و بخش‌های مختلف اجرایی عنوان کرد و گفت: این بخش نیازمند اقدامات بیشتر است.
 
وی عنوان کرد: وجود حدود ۲ هزار نفر محقق و طرح‌های تحقیقاتی که در این حوزه در دست اجرا هستند، همچنین وجود حدود یک هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات دهستان به عنوان مراکز آموزشی و ترویجی و ۷ هزار و ۵۰۰ کارشناسی که در پهنه ها در حال فعالیت هستند ظرفیت بی نظیری است که می‌تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۴۷:۱۴

17 Jul 2022