۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۵۱۱۷۴
مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

پرداخت ۶۴ میلیارد تومان بیمه بیکاری به بیمه شدگان تامین اجتماعی / سامانه ۱۴۲۰ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی بیمه‌شدگان است

عبدالله مختاری مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان تامین اجتماعی در حوزه تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شدگان پرداخت کرد.
پرداخت ۶۴ میلیارد تومان بیمه بیکاری به بیمه شدگان تامین اجتماعی / سامانه ۱۴۲۰ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی بیمه‌شدگان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله مختاری مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری  عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای اجتماعی مطرح است و حدود ۵۳ درصد از جمعیت کشور نیز تحت پوشش خدمات متنوع این سازمان قرار دارند اظهار کرد:  در این استان  ۴۸۴ هزار نفر به عنوان بیمه‌بگیر و یا خدمات‌بگیر تحت پوشش هستند.
 
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با حدود هشت دهه فعالیت یکی از موثرترین موسسه‌های موجود در ایران است تصریح کرد: وجود خدمات گسترده در حوزه بیمه و درمان در سازمان تامین اجتماعی بیانگر نقش و جایگاه ویژه این سازمان است.
 
مختاری عنوان کرد :  سازمان تامین اجتماعی سازمانی بین نسلی است و متعلق به نسل‌ها است،  خدمات سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه‌ای در دو بخش انجام می‌شوند که شامل تعهدات کوتاه‌مدت و تعهدات بلندمدت است.
 
وی در ادامه افزود:  در تعهدات کوتاه‌مدت حدود ۱۲ تا ۱۳ خدمت مانند بارداری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، هزینه سفر و... ارائه می‌شود همچنین در تعهدات بلند مدت که بخش عمده‌ای از هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد خدماتی مانند مستمری و بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان و از کار افتادگی جزئی ارائه می‌شود.
 
مختاری با بیان اینکه در حوزه تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شدگان پرداخت کرد  گفت: در مجموع نیز در حوزه این تعهدات ۱۰۹ میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته است درخصوص تعهدات بلندمدت نیز ۱۶۸۰ میلیارد تومان مستمری به ۴۰۴ هزار نفر مستمری‌بگیر پرداخت شد.
 
وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۲۰ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی بیمه‌شدگان خواهد بود و افراد می‌توانند شکایات و نارضایتی خود را در این سامانه ثبت کنند بیان داشت: رسیدگی به این شکایات نیز در اولین فرصت انجام خواهد شد.
 
 مختاری یاد آور شد: ۱۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده میکنند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۲۲:۲۶:۳۶

16 Jul 2022