۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۵۱۱۶۹
مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری:

مردم پول اضافی برای دریافت سند مالکیت کشاورزی پرداخت نکنند/ تخلفات به اداره ثبت اسناد و املاک استان اعلام شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مدارک و مستندات مردم کامل باشد و سند نیاز به فک رهن نداشته باشد مردم برای دریافت اسناد مالکیت اراضی کشاورزی هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنند.
مردم پول اضافی برای دریافت سند مالکیت کشاورزی پرداخت نکنند/ تخلفات به اداره ثبت اسناد و املاک استان اعلام شود
علی اصغر سلیمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اجرای طرح صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی اظهار کرد: یک شرکت کار دریافت مدارک برای صدور اسناد مالکیت را انجام می‌دهد و برای این کار مردم اگر هزینه‌ای غیر از هزینه کپی پرداخت کنند، اضافی است.
 
وی با بیان اینکه انجام کپی در محل تحویل مدارک اختیاری است تصریح کرد: مردم اگر تمایلی به انجام کپی در محل نداشته باشند می‌توانند در بیرون کار کپی را انجام دهند و در این صورت هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنند.
 
سلیمان خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که برای کپی دریافت می‌شود زیر 10 هزار تومان است و دریافت هزینه‌های بیش از این غیرقانونی است.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اگر سند کشاورزی نیاز به فک رهن داشته باشد هزینه بعد از مراجعه به دفترخانه باید با کارت‌خوان پرداخت شود که این مقدار هم زیر 100 هزار تومان است.
 
وی افزود: اگر مدارک و مستندات مردم کامل باشد و سند نیاز به فک رهن نداشته باشد مردم برای دریافت اسناد مالکیت اراضی کشاورزی هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنند.
 
سلیمان با اشاره به فک رهن بیان داشت: اگر پول اسنادی که در اجرای اصلاحات اراضی انجام شده نقد نبوده و از سال 49 به بعد قرار بر این شده که هزینه خرید زمین به‌صورت اقساطی پرداخت شود و مالک نتوانسته این مبلغ را بپردازد، الان برای پرداخت هزینه باید به دفترخانه مراجعه و نامه به اداره ثبت اسناد زده می‌شود که پول سپرده و پول دریافت و در وجه مالکین واریز شده و به دفترخانه اعلام می‌شود.
 
وی در انتها بیان داشت: هزینه فک رهن در دفترخانه مشخص است و زیر 100 هزار تومان است، اما اگر جایی مردم ریالی اضافه پرداخت کرده‌اند به اداره ثبت اسناد اعلام کنند، موضوع بررسی و با تخلفات برخورد می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۵:۰۸

16 Jul 2022