۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۵۱۱۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

حقایق و معارف غدیر باید به درستی ترسیم شود

غدیر دارای یک مکتب تمام عیار راهبردی است که با ترسیم صحیح حقایق و معارف آن، بشریت در زیر این پرچم قرار خواهد گرفت.
ترسیم حقایق و معارف غدیر از مهمترین نیازهای امروز بشر است
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های اول نماز جمعه امروز شهرکرد، بعد از حمد و سپاس خداوند و صلوات به اولیای الهی و توصیه به تقوای الهی، در ادامه‌ی تفسیر سوره ابراهیم گفت: به جز دسته اغواگران مردم و پیروان آنها دسته سومی از انسانها هستند که با تشخیص صحیح و ایمان و عمل صالح به آرامش و رستگاری ابدی بهشت خواهند رسید و گفت: لازمه انس و الفت و آرامش آخرت، محبت و صمیمیت مردم در دنیا است.
 
امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهرکرد، در تفسیر آیه 17 سوره اعراف، از قول حضرت امام باقر علیه‌السلام، هجوم چهارطرفه شیطان به بندگان خدا را اینگونه تفسیر کرد: «هجوم شیطان از جلو باعث سست شدن آخرت در نظر انسان، هجوم از پشت سر باعث مال اندوزی و عدم صدقه دادن انسان، هجوم از سمت راست باعث کمرنگ شدن دین در نظر انسان و سست شدن او نسبت به اعتقادات و هجوم شیطان از طرف چپ باعث پررنگ شدن لذات در نظر انسان خواهد شد.» و افزود: ما باید نسبت به اغوا و فریبکاریهای شیطان مراقب باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیمه ماه ذیحجه و میلاد با سعادت امام هادی و امام موسی کاظم علیهماالسلام، در بیان حدیثی از امام هفتم شیعیان گفت: همه علم در چهار پایه  خلاصه شده است که عبارتند از خداشناسی، جهان‌شناسی، دین شناسی و دشمن شناسی.

وی در برشمردن اهمیت هفته امامت و ولایت و عید سعید غدیر، قرائت دقیق و عمیق زیارت جامعه کبیره را لازمه درک صحیح حقیقت غدیر دانست و افزود: امام علی‌ بن ابیطالب علیه‌السلام و اولاد معصوم ایشان بزرگوارانی هستند که خداوند متعال به آنها چیزهایی عطا کرده که در این دنیا به هیچ کس دیگر عطا نکرده است. سپس با اشاره فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام را با وجود مشابهت ظاهری با سایر مردم، دارای کرامت و جایگاه بسیار بلند توصیف کرد.

محمدعلی نکونام با لازم دانستن برپایی جشن عید بزرگ غدیر و اطعام نیازمندان در این روز، ترسیم حقایق و معارف غدیر را امری مهم‌ترعنوان کرد و گفت غدیر دارای یک مکتب تمام عیار راهبردی برای بشیریت دانست که در نهایت زیر پرچم غدیر قرار خواهد گرفت.

امام جمعه شهرکرد در بر شمردن مناسبتهای ملی در هفته جاری، از خدمتگزاران در دو نهاد حمایتی بهزیستی و تأمین اجتماعی تشکر کرد. وی همچنین شورای نگهبان را یک نهاد پاسدار دین در نظام جمهوری اسلامی دانست که در عرصه صیانت بخشی به قوانین و مدیریت کلان کشور از طریق نظارت استصوابی بر انتخابات نقش مهی را ایفا میکند.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان توفیق خدمت و بصیرت بیشتر، دفع آفات و بلیات، مصونیت جوانان کشور، و روزافزونی امید و سلامت در جامعه را از خداوند متعال خواستار شد.

انتهای پیام/
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۲۱:۱۰

15 Jul 2022