۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۵۱۱۵۷
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

اسلام آزادی بخشی را به زنان هدیه کرد/ حضور زنان در همه عرصه ها می تواند راهبردی باشد

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نقش زنان در دین اسلام و قوانین ملی و حقوق بین الملل قابل شهود است،اسلام آزادی بخشی را به زنان هدیه کرد و حضور زنان در همه عرصه ها می تواند راهبردی و تأثیرگذار باشد.
اسلام آزادی بخشی را به زنان هدیه کرد/ حضور زنان در همه عرصه ها می تواند راهبردی باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛  سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه هم اندیشی بانوان شورایی استان با اشاره به اینکه شوراها از چند منظر حائز اهمیت می باشند ،خاطرنشان کرد: در قرآن کریم، آموزه های دینی ، قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به جایگاه و اهمیت شوراها پرداخته شده اما با وجود گذشت سال ها از فعالیت  شوراها،این نهاد مردمی از جایگاه واقعی فاصله گرفته و از ظرفیت قانونی شان بطور کامل استفاده نمی شود.
 
وی افزود: شوراها منتخبین مردم و رابط بین مردم و مسئولین می باشند و بدون دریافت حق الزحمه ای فی سبیل الله باید به مردم خدمت کنند اما مدنظر داشته باشید هر گرهی از مردم باز کنید نزد خداوند محفوظ است لذا آن را غنیمت بشمارید.
 
سلیمانی دشتکی با اشاره به نقش زنان در جامعه، تصریح کرد: نقش زنان در دین اسلام و قوانین ملی و حقوق بین الملل قابل شهود است ، اسلام آزادی بخشی را به زنان هدیه کرد و حضور زنان در همه عرصه ها می تواند راهبردی و تأثیرگذار باشد.
 
وی گفت: اگر قرار باشد که تفاوت های زنان و مردان برشمرده شود یکی از تفاوت های قابل توجه زاویه نگاه و نگرش زنان به موضوعات است و تفاوت آن با زاویه نگاه و نگرش مردان به موضوعات. توجه به همین یک دلیل بر ضرورت حضور زنان در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی در کنار مردان کافی است. همان طور که خانه "تک والد" دچار مشکلات و اشکالات اداره است برای خود، جامعه ای هم که با حضور انحصاری "تک جنس" اداره شود دچار نقص و مشکلات و اشکالات می شود.
 
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه توانمندی زنان امروز فراگیر است، افزود: تخصص و کارشناسی علمی بانوان در زمینه های مختلف و توان مدیریتی اعم از اجرا و یا استراتژیک و راهبردی زنان، راه هر گونه توجیه را بر دورنگه داشتن آنان از راهیابی به مراکز تصمیم گیری می بندد. حق جامعه است که این توانایی ها را در خدمت داشته باشد همچنان که حق زنان است تا برای رشد بیشتر فرصت های عمل در اختیار آنان هم باشد.
 
وی اظهار کرد: از بانوان توانمند و غیور در استان چهارمحال و بختیاری به بی بی مریم بختیاری می توان اشاره کرد که از پیشگامان و مدافعان در خلال جنگ جهانی به شمار می آمد. ان شا اله در استان امثال بی بی مریم ها، راه ایشان را ادامه دهند و مطالبات مردم را با قدرت پیگیری کنند .

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۱۴:۲۸

14 Jul 2022