۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۵۱۱۵۵
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

برداشت گل از گلستان‌های گلایول در چهارمحال و بختیاری/ کیفیت و کمیت مطلوب این گل در استان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گلایول از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و زمان برداشت آن برای گونه‌های زودرس بین 60 تا 70 روز و برای گونه دیررس بودن 120 روز بوده است، محصول امسال گلایول آماده برداشت است.
برداشت گل از گلستان‌های گلایول در چهارمحال و بختیاری/ کیفیت و کمیت مطلوب این گل در استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ ابراهیم شیرانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: گل گلایول که جزء دسته گل‌های زنبقیان و پیازیان به حساب می‌آید، امسال برای دومین بار در سطح این استان کشت شد.
 
وی افزود: سال گذشته کشت گل گلایول در شهرستان بروجن صورت گرفت و امسال در شهرستان شهرکرد هم این گل  کشت شده است.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گل گلایول در استان بیش از 20 هکتار است، ادامه داد: این گل در شرایط محیطی مناسب می‌تواند به لحاظ کیفیت و کمیت مطلوب باشد.
 
شیرانی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری برای کشت و رشد گیاهان پیازی شرایط مساعدی دارد چراکه دارای روزهای گرم و شب‌های خنک است، همچنین طول روز و شدت تابش باعث رشد گل‌های با کیفیت بالا و در اصطلاح سوپر می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 7 میلیون شاخه گل از سطح زیر کشت رفته، برداشت شود که هم می‌تواند مصرف داخلی در چهارمحال و بختیاری را تامین کند و هم اینکه به استان‌های همجوار مثل اصفهان، تهران و خراسان صادر شود.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: گل گلایول هم از نظر کیفیت و هم به لحاظ تغییر الگوی کشت برای ارزآوری بسیار مفید است، همچنین کشت این گل علاوه بر اینکه جایگزین کشت محصولات آب بر می‌شود، اشتغال پایدار و میزان درآمد بسیار خوبی را به دنبال دارد.
 
شیرانی بیان کرد: کشت گلایول از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و زمان برداشت آن برای گونه‌های زودرس بین 60 تا 70 روز و برای گونه دیررس بودن 120 روز بوده است، محصول امسال گلایول آماده برداشت است.
 
وی تاکید کرد: از آنجایی که گل‌های گلایول قرار است به استان‌های دیگر صادر شوند زودتر برداشت می‌شود تا زمان کافی برای باز شدن گل‌ها تا رسیدن به مقصد و دست مصرف کننده را داشته باشند.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در هر مترمربع بین 30 تا 354 گل برداشت می‌شود، قیمت هر شاخه گل گلایول در بازار بیش از 15 هزار تومان است و تولیدکننده بین 8 تا 10 هزار تومان به صورت میانگین محصول خود را به فروش میرساند.
شیرانی ادامه داد: از تعداد بالای برداشت گل در مزرعه و همچنین قیمت مناسب گلایول در بازار و برای فروش می‌توان نتیجه گرفت درآمد ناخالص در هر متر بیش از 300 هزار تومان و در هر هکتار 3 میلیارد تومان است که به کشاورز تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام/1031ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۰۶:۴۵

13 Jul 2022