۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۵۱۱۵۰
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری:

جشنواره منطقه ای رویش در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود/شناسایی ظرفیت های موجود در دانشجو معلمان مهم ترین هدف این جشنواره

علیرضا فتاحی رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت:  ششمین جشنواره منطقه‌ای رویش از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
جشنواره منطقه ای رویش در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود/شناسایی ظرفیت های موجود در دانشجو معلمان مهم ترین هدف این جشنواره
به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا فتاحی رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  ششمین جشنواره منطقه‌ای رویش از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود اظهار کرد: این جشنواره علاوه بر استان در قطب‌های دیگر کشور از جمله گلستان، همدان، زنجان و کرمان و در بازه‌های زمانی متعدد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و هرمزگان حضور خواهند تصریح کرد: در این مدت چهارمحال و بختیاری میزبان ۱۲۰ دانشجو معلم خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی و راهبری ظرفیت‌های موجود در دانشجو معلمان، توانمندسازی آن‌ها، تدوین برنامه‌های عملیاتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تشویق و ترغیب دانشجو معلمان در ابعاد مختلف فرهنگی  از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فتاحی یادآور شد: محورهای جشنواره منطقه‌ای رویش شامل برپایی نمایشگاه به منظور به نمایش گذاشتن دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی در سطوح مقاله، کتاب، نشریه و پژوهش است، البته باید این فعالیت‌ها از ابتدای اسفندماه سال ۹۹ تا ابتدای اسفند ۱۴۰۰ عرضه شده باشند.

وی اذعان داشت: برگزاری کارگاه توانمندسازی دانشجویان از دیگر محورهای جشنواره منطقه‌ای رویش است، حدود پنج کارگاه به مدت ۱۰ ساعت با هدف توانمند شدن دانشجو معلمان در حوزه طراحی برنامه فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی فرهنگی و توانمند شدن گروه‌های کوچک دانشجویی پیش‌بینی شده است.

فتاحی اذعان داشت: با برگزاری این کارگاه‌ها دانشجو معلمان باید با نحوه برگزاری نشست‌های علمی فرهنگی آشنا و هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده به سمت فعالیت‌های فرهنگی حرکت کنند، از طرفی لازم است به سطحی برسند تا خود بتوانند، نشست‌های علمی فرهنگی را برگزار و مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان با افراد هم‌تراز خود و نهادهایی که در سطح جامعه هستند ارتباط موثری برقرار کنند گفت: در دستورالعمل اجرایی این جشنواره آشنایی با شیوه‌های ارتباط موثر پیش‌بینی شده است.

فتاحی با بیان اینکه با برنامه‌های پیش‌بینی شده، باید هویت کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی نهادینه شود گفت: داورانی از چهارمحال و بختیاری و دیگر استان‌ها انتخاب می‌شوند که پس از ارزیابی دستاوردهای ارائه شده توسط داوران، سه کانون برتر فرهنگی و سه انجمن علمی برتر به دبیرخانه مرکزی معرفی می شوند.

وی با اذعان بر اینکه از دانشجو معلمان انتظار می‌رود با حضور در کارگاه‌های تخصصی به دانش‌افزایی و توانمندی لازم دست یابند تا بتوانند برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی فرهنگی را مدیریت کنند گفت:  انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی خود را از لحاظ کمی و کیفی توسعه دهند و برنامه عملیاتی برای حوزه کاری خود تدوین کنند.

فتاحی خاطر نشان کرد: حدود ۱۲۰۰ دانشجو در مراکز پردیس بحرالعلوم، پردیس شهید باهنر و مرکز آموزشی شهید رجایی فرخشهر، در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم ابتدایی، مشاوره و علوم تربیتی تحصیل می‌کنند.
وی تشریح کرد: دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند نیاز یک ساله آموزش و پرورش را تامین‌ کند، بلکه بخشی از آن را تامین و بخش دیگر از مهارت‌آموزان ماده ۲۸ و از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مشکل کمبود نیروی انسانی را دارد گفت: فراخوان برای جذب کارمندان از آموزش و پرورش از ناحیه 1 و 2 برای انتقال به دانشگاه فرهنگیان داده شده است.

وی در پایان به نقش و اهمیت جایگاه خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت:  خبرنگاران در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می توانند نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری را داشته باشند و می‌توانند با انعکاس رویدادهای مهم، سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهند.
 
انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۱۱:۱۱

13 Jul 2022