۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۵۱۱۴۳
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار نفر در بهزیستی چهارمحال و بختیاری/۲۵ هزار شیرخوار غربالگری شنوایی و بینایی در استان شدند

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: جمعیت خانواده‌های تحت پوشش در بهزیستی قریب به ۵۰ هزار خانوار است اما از بُعد فردی قریب به ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.
ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار نفر در بهزیستی چهارمحال و بختیاری/۲۵ هزار شیرخوار غربالگری شنوایی و بینایی در استان شدند
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی یکی از سازمان‌هایی است که اصول آن برگرفته از حضور، همیاری و همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بهزیستی به دو دسته تقسیم می‌شود تصریح کرد: یک دسته از این فعالیت‌ها برای عموم مردم و بخشی از آن برای گروه‌های خاص که تحت پوشش هستند.

نصیری یادآور شد: در سازمان بهزیستی فعالیت‌های مربوط به عموم در حیطه پیشگیری‌ها است و خدمات تخصصی از طریق مراکز تحت نظارت به‌صورت غیردولتی و دولتی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمعیت خانواده‌های تحت پوشش در بهزیستی قریب به ۵۰ هزار خانوار است اما از بُعد فردی قریب به ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر در بهزیستی تحت عنوان مستمری‌بگیر ثبت شده‌اند و یارانه آن‌ها به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود یادآور شد: ۵۹۴ مرکز فعال دولتی و غیردولتی در این استان خدمت ارائه می‌کند.

نصیری ارائه مشاوره را یکی از خدمات بهزیستی به عموم مردم عنوان و بیان داشت: این سازمان با راه‌اندازی مراکز مشاوره مداخلات مشاوره‌ای دارد و ارائه خدمات در این مراکز برای مددجویان دولتی یا رایگان است.

وی با اشاره به ارائه یک هزار و ۴۸۰ خدمت مشاوره‌ای در اقصی نقاط استان به‌صورت تلفنی افزود: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۶ هزار تماس با این مراکز داشتیم و برای سه‌ماهه نخست سال ۷ هزار و ۵۰۰ تماس ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: خدمات ارائه مشاوره با خط اعتیاد از طریق تلفن گویای کشوری ارائه می‌شود و کارشناسان بهزیستی کشور پاسخگوی فرد هستند.

وی مشاوره ژنتیک را از دیگر خدمات بهزیستی دانست و عنوان داشت: غربالگری، تشخیص و مداخله به‌موقع در بحث شنوایی  برای ۱۰ هزار شیرخوار و همچنین غربالگری بینایی در کودکان سه تا پنج سال برای ۱۵ هزار نفر از دیگر خدمات بهزیستی است تاکید کرد: در سال گذشته در ۱۵ مرکز این سازمان یک هزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل شد و مشاوره در مباحث طلاق ارائه گردید و می‌توان گفت ۶۰ تا ۷۰ درصد خانواده‌ها به زندگی بازگشتند.

نصیری بیان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد به نام جمعیت همیاران سلامت روان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و با حمایت سازمان بهزیستی فعال است و اقدامات خود را در راستای ارتقای سلامت روانی جامعه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۲۵:۴۰

12 Jul 2022