۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۵۱۱۱۳
رئيس سازمان سينمايی کشور مطرح کرد

وجود 600 سالن سینما در کشور/ 232 شهرستان در کشور فاقد سینما هستند

رئيس سازمان سينمايی کشور با بيان اينکه طبق استانداردها بايد به ازای هر یک هزار نفر جمعيت يک سالن سينما وجود داشته باشد، گفت: در کشور ايران مجموعا ۶۰۰ سالن سينما وجود دارد، همچنين در ۲۳۲ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعيت کشور فاقد سينما است.
وجود 600 سالن سینما در کشور/ 232 شهرستان در کشور فاقد سینما هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد خزاعی رئيس سازمان سينمايی کشور در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شکل‌گيری شورای عالی سينما به رياست معاون اول رئيس جمهور، اظهار کرد: اشخاص حقيقی و حقوقی در حوزه سينما و برخی وزارتخانه‌ها در اين شورا حضور دارند و دغدغه‌های فعالان اين حوزه در اين شورا مطرح و برای حل آن برنامه‌ريزی می‌شود، همچنين شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطيلی مجددا احيا شد.

وی با تاکيد بر اينکه در سفر به استان‌ها، نقاط ضعف و قوت در حوزه فرهنگ و هنر احصا می‌شود، خاطرنشان کرد: درصدد هستيم تا سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ريزی بخشی از اين مشکلات را حل کنيم.

رئيس سازمان سينمايی کشور با بيان اينکه طبق استانداردها بايد به ازای هر یک هزار نفر جمعيت يک سالن سينما وجود داشته باشد، يادآور شد: در کشور ايران مجموعا ۶۰۰ سالن سينما وجود دارد، همچنين در ۲۳۲ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعيت کشور فاقد سينما است.

خزایی با اشاره به اينکه مردم علاقه شديدی به ديدن فيلم به‌صورت دسته‌جمعی دارند، خاطرنشان کرد: سينما با افزايش تکنولوژی کارکرد خود را از دست نخواهد داد، سينماها کارکرد آموزشی نيز خواهند داشت.

وی تصريح کرد: مردم علاقه چندانی به سينماهای دولتی و قديمی ندارند، سازمان سينمايی در صورتی که ۵۰ درصد هزينه ساخت سينما را از منابع استانی تقبل کند، ۵۰ درصد اعتبارات آن را سازمان سينمايی تقبل می‌کند.

خزاعی با تاکيد بر اينکه در چهارمحال و بختياری دفتر سينمايی وجود ندارد، توضيح داد: درصدد هستيم تا پايان سال دفاتر سينمای جوان در استان‌ها را تجهيز کنيم، همچنين ۴۰۰ ميليون تومان برای ساخت فيلم کوتاه در استان اختصاص پيدا کرده است.

رئيس سازمان سينمايی کشور در پايان گفت: شهرداری‌ها در برخی استان‌ها اگر فردی اقدام به احداث مرکز فرهنگی کند، به ازای هر مترمربع، مجوز يک مترمربع فضای تجاری را می‌دهد و اين يک مشوق محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۵:۳۱

6 Jul 2022