۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۵۱۱۰۳
معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور؛

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در کارگاه‌های صاحب صلاحیت اجرا می‌شود

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نیروهایی که تربیت می‌شوند بعضا کفایت لازم را ندارند که در بازار اشغال وارد شوند، لذا چند برنامه تدوین شد، یکی از آن‌ها طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است که فرصتی را برای واحدهای پذیرنده فراهم می‌کند که بدون آنکه تامین اجتماعی بخواهد محدودیتی برای آن‌ها ایجاد کند به مدت 18 ماه و باتوجه به ظرفیتی که دارند تا سقف 15 نفر کارآموز را جذب کنند و آن‌ها را آموزش دهند.
طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در کارگاه‌های صاحب صلاحیت اجرا می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا شاه پسند معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به این جمع‌بندی رسیدم که تعادلی بین سمت عرضه و سمت تقاضای آموزش ایجاد کنیم.
 
وی افزود: نهادهای آموزشی آکادمیک سازمان فنی و حرفه‌ای در سمت عرضه آموزش قرار دارد، ذیل شورای عالی اشتغال، کارگروه مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای را ایجاد کردیم، این کارگروه ما را مکلف  کرده است که هم نظام آموزشی اصلاح شود و هم برنامه‌های آموزشی به سمت کاربردی و تقاضامحور کردن پیش برود.
 
معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح تکاپو و سامانه اشتغال ایرانیان تعریف شده است و همه استان‌ها نیز سند آمایش سرزمینی را دارند که به ما می‌گوید باید به کدام سمت حرکت کنیم.
 
شاه پسند عنوان کرد: نیروهایی که تربیت می‌شوند بعضا کفایت لازم را ندارند که در بازار اشغال وارد شوند، لذا چند برنامه تدوین شد، یکی از آن‌ها طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است که فرصتی را برای واحدهای پذیرنده فراهم می‌کند که بدون آنکه تامین اجتماعی بخواهد محدودیتی برای آن‌ها ایجاد کند به مدت 18 ماه و باتوجه به ظرفیتی که دارند تا سقف 15 نفر کارآموز را جذب کنند و آن‌ها را آموزش دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی یک نفر از سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان استادکار حضور دارد که هم نظارت دارد و هم محتوی تئوری را به مهارت آموزان ارئه می‌دهد، کارآموزان هم مهارت‌های فنی و هم مهارت‌های بنگاه‌داری را فرامی‌گیرند.
 
معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: مجوزهایی برای کارآموزان صادر می‌شود که براساس یک QR code است و بازرسان تامین اجتماعی و ضوابط کار وقتی مراجعه می‌کنند با اسکن آن در جریان مشخصات کارآموز قرار می‌گیرند.
 
شاه پسند بیان کرد: کارگاه‌ها در طرح ذکر شده براساس نیاز خود واحد پذیرنده شکل می‌گیرد، در استان‌ها هر چقدر طرفیت و کشش تربیت نیرو وجود داشته باشد ورود کرده و شرایط را برای این مهم فراهم می‌کنیم، مثلا در استان بوشهر تعدادی از واحدهای پذیرنده در حوزه تعمیرات کشتی بود.
 
وی تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز در حوزه صنعت، کشاورزی و هنر نیازها اعلام شد، برخی از نیازها نیز درخصوص مشاغل آینده است که در حوزه پارک‌های علم و فناوری ورود خواهیم کرد.
 
معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: محدودیتی برای معرفی نیروی کارآموز به واحدهای پذیرنده و انتخاب کارگاه وجود ندارد و براساس اعلام نیاز کارگاه‌ها بررسی‌ها انجام و در صورت داشتن صلاحیت کارگاه اجازه اجرای طرح به آن‌ها داده می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۲۳:۰۸

5 Jul 2022