۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۵۱۰۹۴
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی :

استاندار با برخی از مدیران آسیب می بیند/ به اسم شورای ائتلاف در انتصابات سهم خواه نشوید

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار با برخی از مدیران آسیب می بیند،باید در انتصابات به سمت مدیران جوان انقلابی تحول خواه حرکت کرد، قرار نیست به اسم شورای ائتلاف به سمت سهم خواهی حرکت کنیم و دولت را تبدیل به محلی برای سهم خواهی گروه های سیاسی کنیم.
استاندار با برخی از مدیران آسیب می بیند/ به اسم شورای ائتلاف در انتصابات سهم خواه نشوید
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستینه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد اقدامات مثبتی در عرصه بین الملل بودیم که از جمله آن الحاق ایران به پیمان شانگهای، دعوت گروه بریکس از رئیس جمهور برای حضور در آن، توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه و همسایه ایران است، گسترش روابط با کشورهای همسایه چالش گاز را حل کرد و درنتیجه به سوآپ گازی منجر شد. 
 
وی افزود: در حال حاضر قدرت منطقه ای ایران به رسمیت شناخته شده است و با توقیف کشتی های متخلف در خلیج فارس این قدرت تثبیت شد و امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس به محوریت ایران برای گسترش صلح و امنیت در منطقه همگرا شده اند. 
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دلایلی که مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به اصلاح قیمت ارز و هدفمندی یارانه ها می کند افزایش و نوسانات شدید قیمت دلار است که شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرده و همچنین کسری بزرگ بودجه که پیش روی دولت سیزدهم قرار گرفت. 
 
راستینه عنوان کرد: دو علت باعث شد تا دولت به سمت اصلاح قیمت ها برود اولین دلیل آن ضرورت تامین کالاهای اساسی و امنیت غذایی است که به دلیل جنگ اکراین و روسیه شاهد کاهش شدید میزان غلات در جهان هستیم  و بسیاری از کشورها با وسواس غلات خود را به کشورهای دیگر می فروشند. 
 
وی خاطرنشان کرد: دلیل دوم تامین ارز و شبکه بازتوزیع انحصاری ارز بود که بانک مرکزی ثبت سفارش را به افراد خاصی واگذار می کرد که منجر به امضاهای طلایی و می شد، دو عامل ذکر شده دولت را وادار کرد تا طرح هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت ها را اجرا کند. 
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گام مهم دولت سیزدهم لغو تحریم ها بود در همین راستا مذاکرات هسته ایی و مذاکرات لغو تحریم و اسناد مربوط به آن ها شکل گرفت. 
 
راستینه بیان کرد: در مذاکرات هسته ای با کشورهای مورد مذاکره به توافق  رسیدیم اما سند لغو تحریم ها دچار چالش شده است چراکه آمریکا حاضر به ارائه تضامین برای اجرای توافق در قبال اعمال محدودیت های هسته ای نیست. 
 
وی تاکید کرد: با تغییر مکان مذاکرات، تغییری در دفاع از منافع ملی ایجاد نمی شود دوحه و وین تفاوتی ندارد و باید در نهایت منافع ملی تامین شود. 
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقصر اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات، آمریکا و بی اراده بودن کشورهای اروپایی است، همین کشورها در تلاش هستند تا عدم نتیجه بخش بودن تحریم ها را ایران اسلامی عنوان کنند. 
 
راستینه درخصوص مسائل پیرامون استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دو سال از مجلس یازدهم می گذرد، در این دو سال سعی شد اولویت های استان شناسایی و نظام نامه ایی صحیح برای رفع مشکلات تنظیم شود. 
 
وی افزود: اولویت اصلی مردم چهارمحال و بختیاری آب است، این مسئله اولین مولفه توسعه، رفع محرومیت و... برای استان است، این استان در ظاهر ۱۱ درصد منابع آبی را در اختیار دارد اما در باطن اجازه ایی برای برداشت از آن ها ندارد. 
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، با تنش آبی و تامین آب شرب سالم مواجه است، ادامه داد: در کنار توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی مسئله آب آن هم بسیار مهم است از همین رو ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب برای شهرک صنعتی شهرکرد خریداری شد. 
 
راستینه با بیان اینکه تلاش شد تا با ایجاد انسجام به سمت توسعه چهارمحال و بختیاری به پیش برویم، گفت: اگر همگرایی و انسجام بین دستگاهی وجود داشته باشد به زودی شاهد امضا نهایی پالایشگاه نفت زاگرس خواهیم بود. 
 
وی افزود: متاسفانه همگرایی و هم افزایی بین دستگاهی برای رفع مشکل اشتغال در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد. 
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با وجود اختلاف نظرهای زیادی که دارند تلاش می کنند به اختلافاتی که به مشکلات مردم منجر شود دامن نزنند، همچنین هم افزایی خوبی بین نمایندگان با استاندار این استان وجود دارد اگرچه اختلافات بسیاری هم در این بین وجود دارد که این طبیعی است. 
 
راستینه با تاکید بر اینکه در سفر ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری ۹۹۵ میلیارد تومان برای شهرستان شهرکرد به تصویب رسید که معادل ۳۰ سال بودجه این شهر است، عنوان کرد: تکمیل راه آهن در مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و یک هزار میلیارد تومان  برای راه آهن و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ریل در نظر گرفته شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مهم نیست محوریت تصویب طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو با چه کسی بوده بلکه اصل این طرح و فعالیت نمایندگان استان در سطح کشور است که اهمیت دارد.
 
 نماینده مردم در شهرستان های شهرکرد،سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان بر اساس قانون، نماینده مردم هستند و ما در مجلس مسئول هستیم که از حقوق مردم در همه استان ها دفاع کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه نگاه منطقه ای و مجلس سهم مهلکی است و این نگاه آسیب بزرگی به منافع ملی وارد می کند تصریح کرد: این نگاه آسیب بزرگی به منافع ملی وارد می کند، از همین رو تحقیق و تفحص ملی است.
 
راستینه ادامه داد: ما به همان میزان که نگران دشتهای ممنوعه در چهارمحال و بختیاری هستیم ، نگران آسیب به اصفهان نیز هستیم، اگر اصفهان مهد تمدن و میراث کشور است و باید حفظ شود و با توسعه صنایع آببر نباید این استان را نابود کرد، اصفهان با هدایت جمعیت به سمت فلات مرکزی، منافع ملی را نابود می کند.
 
وی اذعان داشت: با هدایت جمعیت به چهارمحال و بختیاری استان اصفهان را از ایجاد حاشیه نشینی حفظ کند و به منافع ملی آسیب نزنید و در حاشیه کلان شهرها جمعیت را مستقر نکنید و به کلان شهرها آسیب نزنید، می کوشیم زیر ساخت ها در این استان ایجاد شود و جمعیت در این استان بماند.
 
راستینه افزود: روحیه مهمان نوازی مردم سامان و بن درس بزرگی به افرادی است که نگاه منطقه ای دارند، اما این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری می کنیم.
 
 
وی خاطر نشان کرد: طرح جامع تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت و گردشگری را در حضور رئیس جمهور مطرح کردم و از سال گذشته موضوع شروع شد و این طرح را به یاری خدا و جلسه بعدی گزارش می دهم.
 
راستینه یادآور شد: نقد به مجلس وارد است اما ما مجموعه ای از نمایندگانیم و مردم سالاری به ما یاد داد که به رفتارها و سلایق مختلف احترام بگذاریم.
 
وی اذعان داشت: مجلس در حوزه معیشت و در حوزه قانون گذاری کم نگذاشت، چه در دولت روحانی و چه در دولت رئیسی در لایحه بودجه گام بلندی برداشت اما قانون اجرا نشد و اگر اجرا شده بود بهم ریختگی در بازار را شاهد نبودیم.
 
راستینه با اشاره به اینکه برای ما دولت روحانی و رئیسی تفاوت ندارد و ما در صورت نیاز تذکر می دهیم بیان داشت: دولتی که ۹ ماه است کار خود را از نظر اجرا اغاز کرد، استیضاحی از وزیر آمده که ۶ ماه است کلید خورده و این معنا ندارد اما باید برای استیضاح یک سال عملکرد وزیر تحت نظر باشد اما استیضاح های شتاب زده نتیجه معکوس دارد.
 
وی با بیان اینکه با بی ثباتی نمی شود کشور را اداره کرد گفت: اگر به نقطه ای برسیم که وزیری به مسئولیت خود عمل نکرده، مجلس با کسی تعارف ندارد ، مصوبه مجلس و شورای عالی کار مشخص است و امروز دولت مکلف است یا بر اساس اصلاحیه مصوبه شورای عالی کار اقدام کند.
 
راستینه در بخش دیگر صحبت های خود  تشریح کرد: در هیچ عزل و نصبی ورود نکردم و اگر کسی این کار را کرده بنده در جریان نیستم و باید خودشان پاسخگو باشند،من منافع مردم را با عزل و نصب خراب نمی کنم و به خطر نمی اندازم.
 
وی خاطر نشان کرد: ما نیازمند عبور از همه تفکرات سیاسی و رسیدن به یک ایده یعنی تفکر انقلابی هستیم، از سهم خواهی ها عبور و تلاش کنیم به منافع ملی دست پیدا کنیم. 
 
راستینه یادآور شد: نمی شود امروز زیر تابلو اصلاح طلب سینه زد و فردا زیر تابلو اصولگرا، تابلو باید شفاف باشد و آن تابلو انقلاب، تبعیت از ولی فقیه و آرمان های انقلاب است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۳:۲۴

4 Jul 2022