۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۵۱۰۷۹
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

 ناشناخته ماندن وظایف شوراهای فرادست مسئولین یکی از دلایل افول جایگاه شوراهاست

عبدالله صفیان رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان بروجن در این شورا گفت: ناشناخته ماندن وظایف شوراهای فرادست برای مردم و حتی مسئولین یکی از دلایل افول جایگاه شوراهاست.
 ناشناخته ماندن وظایف شوراهای فرادست مسئولین یکی از دلایل افول جایگاه شوراهاست
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله صفیان رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان در جلسه کمیسیون با اشاره به اینکه پذیرفتنی نیست همچنان شوراها با مسئله كمبود اعتبارات مالی دست و پنجه نرم كنند، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت بیندیشند تا شوراهای اسلامی روستا ، بخش، شهرستان و استان از بودجه لازم برخوردار شوند.
 
وی با اشاره به نقش ارزشمندی كه شوراها در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می كنند، گفت: علی رغم گذشت شش دوره از فعالیت شوراهای اسلامی ، هنوز شوراهای شهرستانها و بخش ها  از اعتبار لازم برای تجهیز و آموزش برخوردار نیستند که این مساله استقلال عمل این تشکیلات را آسیب پذیر می کند.
 
صفیان با اشاره به ظرفیت شوراهای بخش و شهرستان ، افزود: این شوراها در واقع نوعی ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌توانند گره گشای مسائل و مشکلات مردم باشند برهمین اساس نباید حالت انفعالی به خود بگیرند چراکه اگر شوراهای فرادست نقش خود را به درستی ایفا نمایند، می‌توانند در پیشبرد سیاست های نظام و اهداف توسعه ای شهرستان نقش موثری داشته باشند.
 
وی ناشناخته ماندن وظایف شوراهای فرادست برای مردم و حتی مسئولین را یکی از دلایل افول جایگاه شوراها دانست و تصریح کرد: این موضوع موجب شده از سویی مردم توقعی از نمایندگان خود در این شورا نداشته باشند و از سوی دیگر، مسئولین رغبتی برای همکاری در ارائه طرح های توسعه ای و اعضای شوراهای پایه نیز تلاشی برای انجام وظایف خود نداشته باشند.
 
صفیان موضوعاتی از جمله استفاده از نظرات شوراها در شورای اداری، کمیته برنامه‌ریزی، توسعه زیرساخت‌های عمرانی و اقدامات کلان سیاست گذاری بخش، شهرستان و استان، شکوفایی در زمینه فرهنگی و انتقال مناسب مشکلات مردمی و ارائه پیشنهاد در راستای رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات، حل اختلافات احتمالی میان شوراهای بخش ، شهر و روستا را از جمله وظایف شورای فرادست برشمرد و بر استفاده حداکثری از جایگاه شورای های فرادست تاکید کرد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۱۸:۰۲

3 Jul 2022