۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۵۰۸۸۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

هدف اصلی دولت تلاش برای افزایش حداکثری رفاه مردم است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتصاد و رفاه مردمی را دو بعد مهم دانست و تاکید کرد: هدف اصلی دولت تلاش برای افزایش حداکثری رفاه مردم است.
هدف اصلی دولت تلاش برای افزایش حداکثری رفاه مردم است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری شهرستان کیار اظهار کرد: دولت دولت مردمی است و به فرموده مقام معظم رهبری یکی از عوامل اصلی دولت همین مردمی بودن است.

وی افزود: همین سفرهای رییس جمهور است که دولت سیزدهم را به دولتی مردمی و خدمتگزار تبدیل کرده است.

عبدالملکی ابعاد اقتصادی و رفاه مردمی را مهم دانست و تاکید کرد: هدف اصلی دولت تلاش برای افزایش حداکثری رفاه مردم است، افزایش ۵۴ تا ۵۷ درصدی حقوق کارگران که در مصوبه شورای عالی کار با حضور ۶ نفر نمایندگان مردمی و چهار نفر نمایندگان دولت یکی از اقدامات بسیار مهم  سال ۴۰۱ دولت می باشد.

وی بیان کرد: طرح مردمی‌ کردن یارانه ها از پنج بخش یارانه ها که در گذشته یک  بخش آن به مردم و چهار بخش دیگر آن به دلالان و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خارجی می‌رسید از دیگر اقدامات دولت برای رفاه مردم کشور بود.

وزیر کار افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کشور را از دیگر اقدامات در راستای رفاه مردم دانست و گفت: افزایش ۵۷ درصدی بیش از ۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی دیگر اقدام دولت با نگاه رد بیشتر اقشار کم درآمد است.

وی بیان داشت: طبیعتا در حوزه رفاهی رشد بیشتری داشته ایم اما در بعد اقتصادی افزایش منابع مالی و کمک بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولیدکنندگان و کارآفرینان هم از اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

عبدالملکی افزود: تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، الکترونیکی شدن مجوزات بیش از یک هزار و 200 فقره، تقویت بازار برای تولید کنندگان ایرانی، تخفیفات مالی در بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان پنج درصد، رشد چهار برابری تجارت بازار ایران و تاجیکستان و رشد صادرات غیر نفتی از جمله اقدامات دیگر دولت در راستای بعد اقتصادی است.

عبدالملکی در خصوص وضعیت شهرستان کیار و در خواست های مطرح شده در شورای اداری نیز عنوان کرد: همه این موارد کمک کرده تا سال خوبی را پیش رو داشته باشیم ، تمامی درخواست های مطرح شده مصوبات سفر استانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از برکات سفر استانی احیا طرح های نیمه تمام و نیمه تعطیل شهرستان کیار است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور گاهی موضوعی را از نزدیک پیگیری و رفع می کند اما یکی از مواردی که در سفر های استانی اتفاق می افتد تزریق انگیزه جدید به مسئولان محلی می باشد.

عبدالملکی گفت: اصل پیگیری ها باید از مرکز صورت گیرد، گاهی در وزارتخانه بدلیل مشغله زیاد مسائل و مشکلات در حاشیه می ماند، مسئولین استانی و شهری مخاطبین شماره یک مطالبه‌گری های استانی باشند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۰۷:۲۱

9 Jun 2022