۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۵۰۸۴۸
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد:

مسئولان راه امام خمینی (ره) را با عمل دنبال کنند

محمد علی نکونام گفت: گاهی مردم گلایه دارند که مسئولان نه تنها دست آن‌ها را نمی‌گیرند بلکه امید هم نمی‌دهند هرچند امروز کمتر از این رفتارها در بین مدیران وجود دارد ولی مسئولان باید راه امام خمینی (ره) را با عمل دنبال کنند و آرامش را به جامعه برگردانند.
مسئولان راه امام خمینی (ره) را با عمل دنبال کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد با تبریک ایام دهه کرامت و بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و با اشاره به اینکه امام (ره) مصداق بارز کرامت‌ورزی بودند اظهار کرد: راه قدرشناسی از امام راحل تنها برگزاری مراسمات نیست ، بلکه اخلاق امام‌ گونه داشتن و در خدمت مردم بودن و اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی  را مخدوش نکردن است.

وی افزود: گاهی مردم گلایه دارند که مسئولان نه تنها دست آن‌ها را نمی‌گیرند بلکه امید هم نمی‌دهند هرچند امروز کمتر از این رفتارها در بین مدیران وجود دارد ولی مسئولان باید راه امام خمینی (ره) را با عمل دنبال کنند و آرامش را به جامعه برگردانند.

نکونام ابراز کرد: علم، عرفان، فقه، سیاستمداری، بندگی، ایستادگی، شجاعت و خدمت امام(ره) کریمانه بود و کریمانه توانستند مردم را از شر طواغیت و مستکبران زمانه نجات دهند. 

نکونام با بیان اینکه دهه کرامت در واقع فرصتی برای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ کرامت در جامعه است گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است تا دلسپردگی مومنان به این خانواده ریشه‌دارتر شود زیرا که ولایت بزرگترین سرمایه‌ای است که ما داریم و هیچ سرمایه‌ای به پای آن نمی‌رسد. 

وی عنوان کرد: دشمن نمی‌گذارد طرفداران انقلاب اسلامی طعم انقلاب را بچشند اما این فتنه‌ها باعث نمی‌شود حق از بین برود همانگونه که دشمنان زمان پیامبران نتوانستند مخالف ادامه‌دار بودن حرکت ائمه باشند پس این جبهه‌های انقلاب و جریانات باید باشند تا حق و ناحق از یکدیگر مشخص شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: زندگی امام راحل مصداق زندگی با کرامت است ؛ تقوا، پاکی‌ها و زیبایی‌ها  نشانه کرامت است و در زندگی کریمانه موج می‌زند پس دهه کرامت یعنی فرهنگ تقوا و باورمندی و فرهنگ ستیزه‌گری با دشمن در زندگی‌ها تقویت شود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) در حالی که می‌توانستند در آرامش در منزل بنشینند و بالاترین عزت و احترام اجتماعی و دینی را نیز در میان مردم داشتند اما با مشاهده ظلم مستکبران و ابرقدرت‌های جهان در حق مردم، لحظه‌ای آرام نداشتند و لذا به پا خاستند، فریاد برآوردند و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شکل گرفت تا چهره خبیثان عالم هویدا شود.

نکونام افزود: قدرشناسی امام(ره) به سخن و شعار نیست بلکه به‌ویژه مسئولان باید در عمل راه ایشان را ادامه دهند، درواقع قدر امام را دانستن بدان معناست که باید مانند ایشان کریم و در خدمت مردم باشیم و اهداف نورانی و ارزش‌های والای انقلاب را نگذاریم مخدوش شود. قدرشناسی امام(ره) آن است که اجازه ندهیم مستکبران و منافقان بزدل امیدوار شوند و فضای کشور را به هم بریزند بلکه مسئولان باید در پرتو وحدت، همراهی با مردم و خدمت را سرلوحه کار قرار دهند. 

خطیب جمعه شهرکرد با تأکید بر اهمیت امیدافزایی در میان مردم از جانب مسئولان، گفت: مردم شرایط را درک و به وظایف خود عمل می‌کنند، همگان باید راه امام(ره) را با عبودیت، عمل و زنده نگه داشتن شعائر الهی و نیز ولایت‌محوری ادامه دهند. کسانی که گمان می‌کنند با زاویه گرفتن با انقلاب و خدمت نکردن به مردم می‌توانند به انقلاب آسیب بزنند، در خیال خام به سر می‌برند.

نکونام در آخر تصریح کرد: سفر رئیس جمهور به استان به تعویق افتاد که تقاضا کردیم مجدد سرعت بخشیده شود چراکه این سفر برکات خوبی برای ما خواهد داشت و دیدار مردمی با آقای رئیسی را در نظر گرفته‌ایم تا دغدغه‌ها و دردهای شما شنیده شود.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۵۳:۴۶

3 Jun 2022