۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۵۰۸۳۵
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

روحانیت، عضو جداناشدنی از صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس/حوزه‌های علمیه درس ولایت‌مداری به جامعه می‌دهند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج اخلاق دینی در جامعه، پشتیبانی از جهاد و شهادت، حفظ نیروها در دفاع مقدس، سازماندهی نیروها بعد از عملیات و هدایت این نیروها بر عهده روحانیت بود.
روحانیت، عضو جداناشدنی از صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس/حوزه‌های علمیه  درس ولایت‌مداری به جامعه می‌دهند
حجت الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به حضور مداوم و همیشگی روحانیت در خط مقدم جبهه اظهار داشت: این قشر شهدای بسیاری را  تقدیم ایران و انقلاب کرده است.
 
وی تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری ۸۱ شهید روحانی داریم که این آمار نسبت به سایر اقشار بسیار زیاد است.
 
حسینی صدر برای شهدای روحانی دارای چند خصیصه در زندگی برشمرد و گفت: ازجمله آن‌ها می‌توان به اخلاص در عمل، صله رحم و دیگر سجایای اخلاقی، فردی، سلوک معنوی، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، روحیه جهادطلبی و آمادگی برای حضور در صحنه‌های خطر اشاره کرد. 
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به شهادت روحانی شهید قلی‌زاده از جامعه عشایری در دفاع از حرم یادآور شد: این قشر در دوران دفاع مقدس 3 هزار و ۷۳۳ شهید روحانی شیعه و ۱۴۹ شهید روحانی تقدیم کرده است و این یعنی اندیشه‌های مختلف اسلامی در دفاع از اسلام حضور داشتند.
 
وی ادامه داد: ۱۱۱ شهید ترور، ۳۸ شهید مدافع حرم و ۴۸ شهید غیرایرانی از قشر روحانیت در خاک ایران مدفون بوده و در حال حاضر ۱٠٠ نفر از شهدای روحانی مفقودالاثر هستند، در دفاع مقدس و در صحنه‌های مختلف و مسئولیت مختلف روحانیون حضور دارند و جان خود را فدای اسلام کردند.
 
حسینی صدر به حضور موثر و فعال رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس با وجود خیانت‌های بنی‌صدر در همه صحنه‌ها اذعان داشت: حضور روحانیون بنابه فرموده امام خمینی (ره)، در همه عرصه‌ها مشهود است و در دفاع مقدس هم این روحانیت بود که صحنه‌های عظیم معنوی را رقم زد. 
 
حسینی صدر گفت: ترویج اخلاق دینی در جامعه، پشتیبانی از جهاد و شهادت، حفظ نیروها در دفاع مقدس، سازماندهی نیروها بعد از عملیات و هدایت این نیروها بر عهده روحانیت بود. 
 
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، ولایت‌مداری را به سایر جامعه آموزش می‌دهند خاطرنشان کرد: روحانیون وظیفه تشویق مردم در حمایت از انقلاب، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، بسیج مردمی برای حضور در دفاع مقدس، روشنگری و بصیرت‌افزایی را نیز بر عهده داشتند. 
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: جامعه روحانیت در استان چهارمحال و بختیاری همچون دیگر نقاط کشور و در عرصه‌های مختلف در خدمت مردم این استان هستند. 
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۲۳:۳۷

2 Jun 2022