۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۵۰۸۱۰
مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری؛

کم بینایی و نابینایی در کودکان ماحصل عدم تشخیص به موقع تنبلی چشم/چشمان کودکان در سن 3 تا 6 سال 4 بار غربالگری شود

علی نصیری سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در تنبلی چشم، چشمان کودکان ما کاملا سالم و طبیعی به نظر می آید و هیچگونه بیماری از درون آن ها دیده نمی شود اما به دلیل دید نا کافی و عدم تشخیص باعث می شود این بیماری کم بینایی یا نا بینایی در کودکان منجر شود.
کم بینایی و نابینایی در کودکان ماحصل عدم تشخیص به موقع تنبلی چشم/چشمان کودکان در سن 3 تا 6 سال 4 بار غربالگری شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی نصیری سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: افتتاحیه پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال را داریم  چراکه این سن ، سن طلایی برای تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان است.

وی تصریح کرد: در این بیماری چشمان کودکان ما کاملا سالم و طبیعی به نظر می آید و هیچگونه بیماری از  درون آن ها دیده نمی شود اما به دلیل دید نا کافی و عدم تشخیص باعث می شود این بیماری کم بینایی یا نا بینایی در کودکان منجر شود .

نصیری ادامه داد: به نظر می رسد که تنها راه پیشگیری از تبلی چشم تشخیص به موقع و عوامل ایجاد کننده آن  است که بسیاری از این عوامل را خانواده ها  نمی دانند و ناشناخته است.

وی با اشاره به اینکه چشمان همه کودکان باید در سن 3 تا 6 سال حدود چهار بار غربالگری شود  گفت: سنجش بینایی کودکان در سازمان بهزیستی، مراکز مستقر در محل زندگی و پایگاه های مستقر در اداره بهزیستی و سایر ادارات شهرستان ها در حال انجام است .

نصیری عنوان کرد: در سال گذشته غریب 35 هزار کودک در پایگاه ها در سراسر استان غربالگری شد که از این تعداد نزدیک به سه هزار نفر از کودکان مشهود بودند که مورد بررسی قرار داده شد و کمک هزینه هایی در خصوص اهدا عینک به افراد نیازمند پرداخت شد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 45 پایگاه  با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال برای غربالگری در نظر گرفته شده است.
نصیری در پایان اذعان داشت: در پایگاه ها ادارات بهزیستی شهرستان ها پذیرای خانواده ها برای غربالگری هستیم.
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۲۰:۰۴

28 May 2022