۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۵۰۷۸۳
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری:

فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های انسانی است

علی محمد اکبری گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های انسانی است .
فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های انسانی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه صبحگاه مشترک نیرو های مسلح نیرو های نظامی و انتظامی استان ضمن خیرمقدم، یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم بخصوص سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و 2441شهید استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری و شهدای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: کارشناسان نظامی شرق و غرب به نحوی ارتش رژیم بعث صدام را مسلح و تجهیز کرده بودند که آزادسازی خرمشهر غیرممکن می نمود.

اکبری با اشاره کوتاه به روند اجرای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با رمز یاعلی ابن ابیطالب (ع) و فتح خرمشهر با 21 روز تلاش و مجاهدت رزمندگان اسلام به فرمایشات معمار کبیر انقلاب گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)  فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های انسانی است .

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون این مسئله که خرمشهرها در پیش است،  فتح خرمشهر را نمادی از پیروزی بزرگ و کار پیچیده دانست و تصریح کرد: امروز هم رزمندگان همیشه سرافراز نیروهای مسلح همچون دوران دفاع مقدس آمادگی دارند یک بار دیگر خرمشهرها را آزاد کنند.

وی با اشاره به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب لشگر 14 امام حسین (ع)، لشگر 8نجف و لشگر 25 کربلا و ... حضور داشتند و شهید زال یوسف پور از فرماندهان گردان خط شکن و فاتحان خرمشهر بود که در اولین ساعات آزادسازی وارد این شهر شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری  83 شهید گرانقدر طی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر تقدیم کردند.

امروز خرمشهر ما خرمشهر اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: امروز خرمشهر ما خرمشهر اقتصادی است.

وی با اشاره به جسارت و شجاعت دولت در حرکت اصلاحات اقتصادی به نفع مردم علی رغم اظهار عجز دیگران برای انجام این کار بزرگ، تأکید کرد: امروز همه باید رزمنده میدان اقتصادی باشیم و همه تبعاتش را به جان بخریم و مشکلاتش را تحمل کنیم.

نکونام تحقق فتح خرمشهر اقتصادی را در گرو حضور همگان در میدان و جهاد تبیین دانست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و  با اشاره به حضور دشمنان در صحنه با استفاده از همه امکانات ازجمله رسانه ، اظهار کرد: چرا دشمن و رسانه های بیگانه باشند و رساتر از انقلابیون و خرمشهری ها باشند؟ چرا آنها سرنوشت ساز باشند و ما نظاره گر و ساکت؟ این خرمشهر اقتصادی ایجاد نمی کند.

ضرورت همراهی همگانی برای فتح خرمشهر اقتصادی واجب است

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت نابرابر امکانات و تجهیزات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: آن زمان در یک جنگ نابرابر قرار داشتیم و در برابر مردم ایران یک ائتلاف بین المللی شکل گرفته بود.

حیدری افزود: شاهد عملیات روانی پیچیده مقابل ملت ایران بودیم و بیش از 50 کشور حمایت سیاسی، تبلیغاتی و تجهیزاتی از صدام داشتند و هرکاری می توانستند انجام دادند و کم نگذاشتند.

وی گفت: عملیات روانی دشمن برای تضعیف روحیه مردم انجام می شد و به جرم حمایت مردم از رزمندگان اسلام، شهرهای ما را موشک باران و بمباران می کردند و روش های غیرمتعارف استفاده می شد که در دنیا محکوم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده ناجوانمردانه رژیم بعث عراق از بمب های خوشه ای و شیمیایی در دوارن دفاع مقدس را یادآوری کرد و افزود: منافقین و نفوذی های داخلی نیز با اقدام به ترور بیش از 17هزار نفر از مردم و مسئولین کشور را به شهادت رساندند.

وی گفت آزادی خرمشهر واقعا نگینی بود و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود؛ هرچند برخی افراد بی بصیرت به جای کمک به رزمندگان برای آزادسازی شهرها و روستاها و نقاط تصرف شده توسط دشمن بعثی، خائنانه بیانیه می دادند و آب به آسیاب دشمن می ریختند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تلاش برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین و نق زدن های افراد بی بصیرت را از مشکلات دوران فتح خرمشهر برشمرد و گفت: اینها در شرایطی بود که مردم بابصیرت ایران ایستادند و فرزندان و جگرگوشه های خود را برای کمک به نیروهای مسلح گسیل داشتند و با حضور یکپارچه مردم در صحنه، پیروزی و فتح را خداوند ارمغان داد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۲۹:۵۷

24 May 2022