۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۵۰۷۷۷
رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تعیین تکلیف ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در کمیسیون رفع تداخلات

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال کل اراضی رفع تداخل شود.
تعیین تکلیف ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در کمیسیون رفع تداخلات
به گزارش جهانبین نیوز; اسدی رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با رسانه‌های استان، اظهار کرد: طبق قانون حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی مورد تملک وزارت جهاد کشاورزی نیستند اما بهره‌برداری از آن‌ها به وزارت است.
 
وی افزود: در چهار محال و بختیاری از سال ۹۴ طرح کاداستر آغاز شد و طی چهار مرحله ۱۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
 
رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۱ هزار هکتار از قطعات کشاورزی این استان نقشه‌برداری شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه‌های زمان‌بر است، تا سال قبل ۲۹ هزار هکتار نقشه برای اراضی کشاورزی تاییده ۱۰۰ درصد گرفته، به اداره ثبت اسناد استان ارسال و روند صدور سند برای آن در حال اجرا است.
 
اسدی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری موظف است طی سه سال کل پلاک‌های کشاورزی استان را رفع تداخل کند، در همین حین باید فرایند کاداستر و صدور سند نیز انجام شود.
 
وی با بیان اینکه ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال کل اراضی رفع تداخل شود.
 
رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هدف از اجرای طرح کاداستر مشخص شدن حد و حدود زمین‌های کشاورزی برای جلوگیری از تجاوز به دیگر اراضی کشاورزی، ارزش دادن به سندهای کشاورزی برای دریافت تسهیلات و استفاده به عنوان تضامین مختلف و... است.
 
اسدی بیان کرد: این اولین بار است که حد و حدود اراضی کشاورزی تعیین می‌شوند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۱۳:۵۹

23 May 2022