۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۵۰۷۶۹
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری؛

واقعیت صحنه نبرد خرمشهر برای نسل جوان باید تبیین شود

منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت:واقعیات صحنه نبرد را باید تبیین کنیم و بعد به نسل جوان انتقال دهیم، آن ها باید عوامل موثر در پیروزی فتح خرمشهر را بدانند.
واقعیت صحنه نبرد خرمشهر  برای نسل جوان باید تبیین شود
به گزارش جهانبین نیوز؛  منوچهر ذوالفقاری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مردم خرمشهر با از خود گذشتگی بعد از ۲۵ روز نبرد قهرمانه خرمشهر را از چنگال رژیم بعثی عراق آزاد و به وطن بازگرداندند.
 
وی تصریح کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری همانند همه استان ها در آزاد سازی خرمشهر نقش برجسته ای را ایفا کردند و ۴۰۰ نفر از رزمندگان ما در این عملیات حضور پیدا کردند.
 
ذوالفقاری ادامه داد: یکی از گسترده ترین و بزرگ ترین تاریخ معاصر کشور وقوع انقلاب بود که از رخدادهای آن ۸ سال حضور در میدان دفاع مقدس است که توانستند در مقابل رژیم بعث عراق مقاومت و نهایت پیروز شوند.
 
وی اذعان داشت: یکی از صحنه های عملیات دفاع مقدس و آزادسازی خونین شهر است که قهرمان این نبرد از ۱۰ اردیبهشت ۶۱ شروع و تاریخ ۳ خرداد ۶۱ به مدت ۲۵ روز خرمشهر را آزاد و  به دامن ملت ایران بازگرداندند. 
 
ذوالفقاری بیان داشت: فتح خرمشهر ، فتح ارزش ها بوده و در پشت این فتح مجموعه ای از پیروزی ها وجود دارد، غرور ملی ما،بازگرداندن حقانیت کشور، جزئی از اصول و ارزش هایی بود که در عملیات بیت المقدس به آن دست پیدا کرده ایم که این پیروزی را باید قدر بدانیم. 
 
وی خاطر نشان کرد: واقعیات صحنه نبرد را باید تبیین کنیم و بعد  به نسل جوان انتقال دهیم، آن ها باید عوامل موثر در پیروزی فتح خرمشهر را بدانند. 
 
 
 ذوالفقاری در ادامه افزود:این برنامه‌ها در قالب ۴۳ ویژه برنامه مناسبت‌های ملی در سطح استان در طول سال برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه سوم خردادماه آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برای نخستین بار در سطح استان همزمان با سوم خردادماه برگزار می شود گفت:  در این آیین از ۴۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می شود. 
 
ذوالفقاری اذعان داشت:  ویژه برنامه‌های سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و با شعار"ما مقاوم هستیم"، در سطح استان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: برگزاری همایش سراسری میراث معنوی، اجرای صبحگاه مشترک نیروی نظامی و انتظامی، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، اجرای رژه موتوری، عطرافشانی گلزار شهدا و برنامه میهمانی لاله‌ها، دیدار و سرکشی ازخانواده شهدا، اجرای پویش استانی"سلام فرمانده"، نشست‌های کتابخوانی و مسابقات فرهنگی،هنری و ورزشی همزمان با سالروز خرمشهر در استان برگزار خواهد شد.
 
وی عنوان کرد:  نشست‌های تخصصی جهادتبیین با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس، رونمایی از تولیدات در حوزه دفاع مقدس، مراسم تجلیل از فعالان حوزه دفاع مقدس و روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس در ادارات، مدارس، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در قالب عصر خاطره دفاع مقدس، برگزاری آیین شب شعر دفاع مقدس، اجرای تئاتر و سرودهای آیینی، خلق آثار هنری توسط هنرمندان، برگزاری یادواره شهدا و رزمایش کمک مومنانه در سطح استان برگزار می شود.
 
ذوالفقاری با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین جایگاه ایثار و خودگذشتگی شهدا و رزمندگان و خانواده آنها برای نسل جوان و نسل آینده از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام در این بنیاد است  گفت:  از همه ظرفیت‌ها برای این امر استفاده شده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد ،گفت: هم اکنون این مرکز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد درحالیکه محوطه و موزه این مرکز فرهنگی بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این محل ۴۰ تا ۵۰ آلاچیق جانمایی شده، که مرکز گردشگری و فرهنگی دفاع مقدس ایجادشود.
 
ذوالفقاری خاطر نشان کرد: این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۶ هکتار در دست احداث است و تامین اعتبار برای تکمیل این مرکز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات دیگر در دستور کار قرار دارد.
 
وی افزود: محوطه این مرکز نسبت به سایر محوطه‌های مراکز فرهنگی کشور از نظر وسعت و تنوع بنایی بی‌نظیر است و سکوهای تانک، آلاچیق، سنگرهای انفرادی، دروازه قرآن، مسیر عروج، یک فضای فرهنگی و تفریحی و گردشگری در ا ین محوطه پیش بینی شده است.
 
ذوالفقاری در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون در ۴۳ نقطه استان شهدای گمنام دفن شدند که در ۲۵ نقطه یادمان شهدای گمنام تکمیل و احداث شده و احداث ۱۱ یادمان دیگر نیز در دست اجراست و پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۰ درصد دارد.
 
انتهای پیام/۱٠۲٠ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۰۱:۰۲

22 May 2022