۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۵۰۴۰۰
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری/

پوشش واقعی آموزش ابتدایی در چهارمحال و بختیاری، 99 درصد است/ کسب رتبه دهم کشوری در جذب کلاس اولی‌ها

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص اصلی برای آموزش ابتدایی هر کشور و هر استانی، پوشش واقعی آموزش ابتدایی است، این شاخص برای استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به 99 درصد است و در جایگاه هفتم کشور قرار داریم.
پوشش واقعی آموزش ابتدایی در چهارمحال و بختیاری، 99 درصد است/ کسب رتبه دهم کشوری در جذب کلاس اولی‌ها
محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در یک هزار و 32 نقطه از استان چه مناطق شهری و چه روستایی و حتی مناطق صعب العبور مدارس ابتدایی دائر است.
 
وی افزود: شاخص اصلی برای آموزش ابتدایی هر کشور و هر استانی، پوشش واقعی آموزش ابتدایی است، این شاخص برای استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به 99 درصد است و در جایگاه هفتم کشور قرار داریم.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی دیگر از شاخص‌هایی که تاکیدات بسیاری روی آن وجود دارد جذب کلاس اولی‌ها است این شاخص در استان 98.64 درصد است و در رتبه دهم کشور قرار داریم.
 
محمدی عنوان کرد: براساس آخرین گزارش بانک جهانی از وضعیت آموزش دختران ابتدایی در دنیا، ایران در زمینه توسعه عدالت در جایگاه اول این گزارش قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: 104 معلم در سخت‌ترین شرایط در چهارمحال و بختیاری در حال تدریس در مدارس استان هستند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این استان 126 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز، 110 مدرسه زیر 20 نفر دانش‌آموز و 179 مدرسه نیز بین 21 تا 50 نفر دانش‌آموز دارند و 20 درصد کلاس‌های درس دوره ابتدایی فقط 12 درصد دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند.
 
محمدی با اشاره به اینکه در مناطقی از شهرستان‌های اردل و کوهرنگ و مناطق عشایری و صعب‌العبور ضعف‌هایی به لحاظ آموزش وجود دارد، بیان کرد: نرخ پیش دبستانی در چهارمحال و بختیاری 92.5 درصد است.
 
وی تاکید کرد: یک هزار و 16 معلم در اختیار مجموعه آموزش و پرورش استان قرار گرفته است که از این تعداد 668 مورد نیروهای حق التدریس هستند که نه از حضور در کلاس و نه از نحوه آموزش اطلاعی نداشتند، همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، ورودی‌های ماده 28 و سرباز معلمان نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانسته بودند آموزش‌ها و مهارت‌های لازم جهت کنترل کلاس درس را بیاموزند، که با تمهیدات اندیشیده شده همگی آن‌ها آموزش‌های لازم را دیدند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یکی دیگر از وظایف آموزش و پرورش رصد دانش‌آموزان در معرض خطر شکست تحصیلی است، از همین رو با استفاده از منابع و معلمان قوی سعی شده است تا وضعیت این دانش‌آموزان بهبود پیدا کند.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۰:۰۸

13 Apr 2022