۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۵۰۳۹۸
مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

ثبت نام 35 هزار نفری مردم چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن/5 هزار و 770 نفر دارای شرایط دریافت زمین هستند

فرشید ریاحی مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح نهضت ملی مسکن 35 هزار نفر در این استان ثبت نام کرده اند که تا کنون 85 درصد آن ها مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته است که از این تعداد 5 هزار و 770 نفر آن ها دارای شرایط بوده که آن ها را برای دریافت وجه هدایت کرده ا یم.
ثبت نام 35 هزار نفری مردم چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن/5 هزار و 770 نفر دارای شرایط دریافت زمین هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرشید ریاحی مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ما خطرات حوادث طبیعی را کاهش می دهیم اظهار کرد: 188 روستا در معرض خطر در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 85 روستا در سنوات گذشته جابه جا شدند و 56 روستا با تمهیدات در جا سازی شدند.

وی تصریح کرد: از 47 روستا 18 روستا باید جابه جا شوند و 29 روستا نیز در جای فعلی خود باقی می مانند که با اقدامات اجرایی مهندسی خطرات را کاهش می دهیم.
ریاحی در خصوص اجرای طرح مسکن محرومین توضیح داد: مسکن محرومین برای آن دسته از افراد جامعه که شرایط ضعیفی دارند در سال 98 – 99 تسهیلاتی برای ساخت 3 هزار و 440 واحد داده شد که این تسهیلات 148 میلیارد تسهیلات پرداخت و 91 میلیارد کمک بلاعوض شده است.

وی اذعان داشت: در طرح نهضت ملی مسکن 35 هزار نفر در این استان ثبت نام کرده اند که تا کنون 85 درصد آن ها مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته است که از این تعداد 5 هزار و 770 نفر آن ها دارای شرایط بوده که آن ها را برای دریافت وجه هدایت کرده ا یم.

ریاحی خاطر نشان کرد: برای تمامی شهر ها زمین تحویل داده شده است که به دو روش بحث احداث زمین را دنبال می کند در برخی جاها قابلیت انبوه سازی وجود داشته باشد بنیاد کمک می کند.

وی در ادامه گفت: یک روش دیگر برای ساخت مسکن ملی به اینگونه است که افراد یک گروه ساخت تشکیل می دهند و یک پلاک به 3 نفر اختصاص داده می شود که آن ها باید پروانه بگیرند و بعد ما ان ها را برای گرفتن تسهیلات و عقد قرار داد به بانک معرفی می کنیم.

ریاحی یادآور شد: تسهیلاتی که برای ساخت مسکن ملی در شهرکرد به متقاضیان داده می شود 350 میلیون با سود 18 درصد است که بعد از سه سال تنفس به مدت 17 سال باید قسط دهند، این میزان تسهیلات در سایر شهر ها 300 میلیون تومان و در روستا ها اگر از تسهیلات ملی استفاده کنند 250 میلیون تومان و اگر از تسهیلات روستایی بخواهند استفاده کنند 200 میلیون تومان دریافت کنند.

وی اذعان داشت: سهمیه استان چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی برای 4 سال آینده در شهرهای زیر یکصد هزار نفر 30 هزار واحد است که طی چهار سال باید ساخته شود، این سهمیه شناور است و قابلیت افزایش نیز دارد.

ریاحی تشریح کرد: بنیاد علاوه بر شهر های زیر یکصد هزار نفر سهمیه یک هزار 224 واحد در حال ساخت را نیز دارد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۲۹:۰۱

13 Apr 2022