۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۵۰۳۹۶
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

وزش باد و خیزش گرد و غبار پدیده غالب در چهارمحال و بختیاری/ شهروندان از پارک خودرو زیر درختان پرهیز کنند

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای امروز بعدازظهر وزش نسبتا شدید باد پیش‌بینی که موجب خیزش گرد و خاک و انتقال گرد و غبار به استان ‌می‌شود و شهروندان از پارک ماشین در زیر درختان و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند.
وزش باد و خیزش گرد و غبار پدیده غالب در چهارمحال و بختیاری/ شهروندان از پارک خودرو زیر درختان پرهیز کنند
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برای امروز بعدازظهر وزش نسبتا شدید باد را برای استان خواهیم داشت که موجب خیزش گرد و خاک و انتقال گرد و غبار به استان ‌می‌شود.
 
چراغ‌پور تصریح کرد: برای صبح امروز گزارش بارش‌های رگباری برای ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسید و این شرایط در بعدازظهرها در اکثر نواحی به‌ویژه نیمه شمالی و شمال غرب استان، شهرستان کوهرنگ تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هم وزش باد با سرعت کم‌تر خواهیم داشت، ولی وزش نسبتا شدید باد که می‌تواند موجب خیز گرد و خاک شود.
 
وی افزود: امروز بعدازظهر باتوجه به اینکه وزش نسبتا شدید تا شدید باد را داریم می‌تواند برای ساختمان‌های نیمه‌کاره و ساختمان‌هایی که ساتحکام مناسبی نداشته باشند خطرآفرین باشد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در این زمینه به‌عمل آید همچنین شهروندان از پارک ماشین در زیر درختان و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند.
 
چراغ‌پور تاکید کرد: با توجه به انتقال گرد و غبار و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا سالمندان، بیماران و کودکان از خروج بی‌مورد از منزل خودداری کنند.
 
وی ادامه داد: همچنین از نظر دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای را نخواهیم داشت، صبح امروز شاهد افزایش دما بودیم و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان بوده و در 24 ساعت گذشته لردگان با بیشینه دمای 28 درجه سانتی‌گراد به‌عنوان گرم‌ترین ایستگاه به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۰۹:۱۳

13 Apr 2022