۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۵۰۳۶۷
جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

قرق 100 درصدی رویشگاه طبیعی کلوس ممکن نیست

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: وسیع و پراکنده بودن دشت در سرآقاسید با مساحتی حدود ۱۲ الی ۱۳ هزار هکتار و هم‌مرز بودن با استان‌های لرستان و اصفهان کنترل را سخت و قیمت بالای این محصول حفاظت را سخت‌تر کرده است.
قرق 100 درصدی رویشگاه طبیعی کلوس ممکن نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسن عسگری جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اوایل اسفند سال گذشته با تصویب کارگروه حفظ حقوق عامه چهارمحال و بختیاری برداشت و فروش کلوس کوهی در شهرستان کوهرنگ ممنوع شد اظهار کرد: بر همین اساس حفاظت و بررسی روزانه با یک الی دو گروه خودرویی منابع طبیعی شهرستان کوهرنگ و ۱۳ قرقبان محلی در سرآقاسید تنها رویشگاه طبیعی کلوس کوهی در کشور روزانه حفاظت و بازرسی می‌شود.

وی افزود: وسیع و پراکنده بودن دشت سرآقاسید با مساحتی حدود ۱۲ الی ۱۳ هزار هکتار و هم‌مرز بودن با استان‌های لرستان و اصفهان کنترل را سخت و قیمت بالای این محصول حفاظت را سخت‌تر کرده است.

درگیری ماموران یگان حفاظت با فروشندگان متخلف

عسگری ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت روزانه با عوامل فروش کلوس درگیر می‌شوند و این درگیری به تذکر، ضبط وسایل فروش، به مزایده گذاشتن کلوس یا فرار فروشندگان منجر می‌شود.

لزوم برخورد شهرداری با سد معبر فروشندگان کلوس

عسگری کم‌کاری در برخورد با فروش کلوس را متوجه شهرداری دانست و بیان کرد: از آنجایی که دست‌فروشی سد معبر محسوب می‌شود عوامل شهرداری نیز باید برای مقابله با این تخلف وارد شوند که تاکنون اتفاقی رخ نداده و عوامل منابع طبیعی به تنهایی با این موضوع برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۵۲:۰۱

11 Apr 2022